ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Kuri آشنا شوید؛ رباتی که می تواند به دوست داشتنی ترین عضو خانواده شما تبدیل شود

استارتاپ Mayfield Robotics که یکی از زیرمجموعه های کمپانی بوش به شمار می رود، طی دو سال اخیر در حال تلاش برای توسعه رباتی خانگی و دوست داشتنی با شخصیت منحصر به فرد بوده و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۳۳

استارتاپ Mayfield Robotics که یکی از زیرمجموعه های کمپانی بوش به شمار می رود، طی دو سال اخیر در حال تلاش برای توسعه رباتی خانگی و دوست داشتنی با شخصیت منحصر به فرد بوده و امروز بالاخره از ربات خود به نام «Kuri» رونمایی کرده است.

تا به امروز کم نبوده اند کمپانی ها و استارتاپ هایی که از ربات های خانگی مختلف برای جلب توجه رسانه ها رونمایی به عمل آورده اند و از جمله آنها می توان به Pepper و Jibo اشاره کرد. اما هیچ یک از این ربات ها تا به حال به صورت عمومی عرضه نشده اند.

kuri_catalog_frt_hr_v3a_8bit-w600

در واقع، آمازون اکو و گوگل هوم در حال حاضر اصلی ترین ربات های خانگی به حساب می آیند. این دستگاه ها، می توانند با فرمان های صوتی ما موسیقی پخش کنند، به سوالات عجیب مان پاسخ بدهند و وسایل هوشمند خانگی را خاموش یا روشن سازند. اما Kuri از آن جهت با آمازون اکو و گوگل هوم تفاوت دارد که Mayfield پافشاری زیادی روی ایجاد شخصیتی برای آن در مراحل توسعه و طراحی داشته است.

این ربات که با فرمان های صوتی کنترل می شود، به گونه ای طراحی شده تا در خانه به انجام اعمال مختلف بپردازد؛ و برخلاف اکو یا گوگل هوم، از چرخ هایی برای جا به جایی در منزل استفاده می کند.

kuri_kv_03_hr_v2d_8bit__1_-w600

گفتنی است که Kuri در حال حاضر قادر به پخش موسیقی از هر سرویس استریم موزیکی (مانند اسپاتیفای و اپل موزیک) نبوده و در عوض به عنوان نوعی اسپیکر بلوتوث عمل می کند. البته Mayfield خاطرنشان کرده که در حال همکاری با شرکای مختلف است تا به صورت بومی از این سرویس ها پشتیبانی کند.

باید افزود که Kuri از لیزر برای نقشه برداری از منزل صاحب خود بهره گرفته و به دوربینی با رزولوشن 1080p مجهز شده که به عنوان دوربینی امنیتی عمل می کند و محتویات آن از طریق اپلیکیشنی برای سیستم عامل های iOS و اندورید مشاهده است. ضمناً ربات مورد اشاره از طریق IFTTT، دیوایس های هوشمند خانگی را کنترل کرده و هنگامی که باتری اش در حال تخلیه باشد، به داک مخصوص خود باز می گردد.

kuri_kv_10_hr_v2a_8bit-w600

در نهایت به نظر می رسد که Kuri، به عنوان اولین محصول Mayfield، رباتی بسیار دوست داشتنی بوده و می تواند توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. Kuri هنوز تاریخ عرضه مشخصی ندارد اما پیش فروش آن با پیش پرداخت 100 دلاری آغاز شده است. انتظار می رود Kuri تا پایان سال 2017 میلادی با قیمت نهایی 699 دلار به دست مشتریان برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • شیوا عسکری
    شیوا عسکری | ۲۹ شهریور ۱۴۰۰

    من از این رباتا میخواهم از کجا بخرم

مطالب پیشنهادی