ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

توسعه تکنولوژی اتومبیل های خودران؛ رویداد انقلابی نمایشگاه CES 2017

در دهه گذشته، نمایشگاه CES تقریبا به اندازه ای برابر میزبان محصولات الکترونیکی و خودروها بوده است. اما برای سال 2017 به نظر می رسد این توازن به هم خورده و تکنولوژی های بیشتری در ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

در دهه گذشته، نمایشگاه CES تقریبا به اندازه ای برابر میزبان محصولات الکترونیکی و خودروها بوده است. اما برای سال 2017 به نظر می رسد این توازن به هم خورده و تکنولوژی های بیشتری در رابطه با صنعت خودرو رونمایی خواهد شد.

با توجه به روند کنونی امسال شاهد حضور گسترده اتومبیل های خودران در نمایشگاه CES 2017 خواهیم بود؛ زیرا اکثر خودروسازان مطرح و کمپانی های فعال در زمینه تکنولوژی های نوین بر روی این فناوری تمرکز کرده و گام های بزرگی در این راستا برداشته اند.

ces_cta_combo_logo_1

خودروهای کانسپت پای ثابت اکثر نمایشگاه های خودرویی هستند. در نمایشگاه CES امسال نیز یقینا کانسپت هایی درباره آینده فناوری خودران رونمایی خواهند شد. در سال های اخیر خودروهای الکتریکی هم به دلیل سبز بودن، در کانون توجه قرار گرفته اند و حتما شاهد ارایه محصولاتی با پیشرانه های برقی خواهیم بود.

با پیش زمینه حاضر قصد داریم برخی از خودروهای احتمالی حاضر در نمایشگاه CES 2017 را در چند دسته برای مخاطبین گرامی معرفی کنیم.

خودروهای الکتریکی جدید

برند نوپای فارادی فیوچر که در نمایشگاه CES 2016 با یک کانسپت هیجان انگیز حاضر شده بود، در هفته های اخیر بسیار پرکار بوده و فیلم ها و تصاویر زیادی را از رویارویی اولین محصول تولیدی خود با رقبای مطرح نظیر فراری، بنتلی و تسلا منتشر کرده است. در نمایشگاه CES 2017 احتمالا نسخه تولیدی اولین خودروی برقی این کمپانی معرفی خواهد شد.

faraday-future-prototype

کرایسلر پیش از این نسخه هیبریدی شارژی ون پسیفیکا را با باتری های نسبتا بزرگ 16 کیلو وات ساعتی معرفی کرده است. انتظار می رود نسخه کاملا الکتریکی این ون زیبا نیز در نمایشگاه CES رونمایی شود.

2017-chrysler-pacifica

در سوم ژانویه گروه فیات کرایسلر یک کنفرانس مطبوعاتی برگزار خواهد کرد که احتمالا به معرفی همین محصول جدید اختصاص دارد.

تکنولوژی خودران

هیوندای برای CES 2017 نسخه خودران اتومبیل جدید خود یعنی Ioniq را در نظر گرفته است و در کنار آن به خودروهای تحقیقاتی حاضر در پروژه خودران خواهد پرداخت.

2017-hyundai-ioniq

کمپانی دلفی که یکی از فعالان حاضر در عرصه تکنولوژی اتومبیل های خودران است، جدیدترین دستاوردهای خود را در این زمینه در معرض عموم خواهد گذاشت. این کمپانی یک دستگاه آئودی SQ5 را به انواع سنسورها و تجهیزات لازم مجهز کرده و قابلیت های آن را در رانندگی خودکار به نمایش می گذارد. علاوه بر این گفته می شود همکاری با موبایل آی که یکی دیگر از فعالان حوزه فناوری خودران است، رسانه ای خواهد شد. یکی از هایلایت های حضور دلفی در CES به نحوه عملکرد خودروی خودران این کمپانی در تونل بدون دسترسی به GPS مربوط می شود.

delphi-sq5-self-driving

حضور سازندگان چیپ های الکترونیکی در این بخش نیز بسیار پر رنگ خواهد بود. بر اساس گمانه زنی ها کمپانی های رنساس (Renesas) و NXP نیز هر یک نمونه اولیه از یک خودروی خودران را معرفی خواهند نمود.

خودروهای کانسپت

در نمایشگاه CES 2017 هوندا با یک خودروی کانسپت که تجسمی از یک وسیله نقلیه برای رفت و آمد روزانه است، حضور پیدا خواهد کرد. برای ایجاد فضای داخلی زیاد، بدنه این کانسپت حالتی جعبه ای داشته و تاکید ویژه ای روی راحتی سرنشینان شده است.

honda-neuv

یکی از ویژگی های شاخص کانسپت هوندا که NeuV نامگذاری شده، وجود انبوهی از تجهیزات الکترونیکی برای تعامل با سرنشینان است. هوندا ادعا می کند این کانسپت مشکل ترافیک در شهرها را نیز تا حد زیادی برطرف خواهد کرد که احتمالا این امر به واسطه بهره گیری از فناوری ارتباط بین خودروها (vehicle-to-vehicle) میسر می شود.

کمپانی سوییسی رینسپید (Rinspeed) که به خاطر ارایه کانسپت های بسیار مدرن مشهور است، با آخرین ساخته خود یعنی Oasis در CES 2017 حضور پیدا خواهد کرد. کانسپت Oasis قصد دارد به این سوال پاسخ دهد که سرنشینان اتومبیل های خودران چه کارهایی می توانند در طول سفر خود انجام دهند.

rinspeed-oasis

کمپانی های دیگری مثل تویوتا، بلک بری و حتی سازنده شیشه های فوق العاده مقاوم گوشی های هوشمند یعنی Corning نیز کانسپت هایی را برای CES 2017 تدارک دیده اند.

تجهیزات الکترونیکی خودروها

تجهیزات الکترونیکی معرفی شده در نمایشگاه CES همیشه به معنای ارایه انبوهی از تکنولوژی های کانسپت برای خودروهای آینده بوده است. در نمایشگاه CES 2017، ب ام و فناوری HoloActive Touch را - که به واسطه آن می توان از طریق ترکیب ژست های گوناگون سیستم های مختلف خودرو را کنترل کرد - معرفی خواهد کرد.

bmw-holoactive-touch

کمپانی کانتیننتال هم که بیشتر با لاستیک های خود معروف است، با یک کابین مجهز به آخرین تکنولوژی ها از جمله حسگر اثر انگشت و سیستم تشخیص چهره به CES خواهد آمد.

شایان ذکر است نمایشگاه CES 2017 در روزهای سوم و چهارم ژانویه به روی خبرنگاران گشوده شده و در روزهای پنجم تا هشتم ژانویه میزبان کلیه علاقه مندان به آخرین تکنولوژی ها و دستاوردها در زمینه محصولات الکترونیکی خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی