ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سینپتیکس سیستم یکپارچه تشخیص چهره و اثر انگشت را معرفی کرد

شرکت سینپتیکس امروز از موتور بیومتریک جدیدی برای موبایل، تبلت و لپ تاپ پرده برداشت. این پلتفرم جدید که با همکاری شرکت KeyLemon ساخته شده، هر دو سیستم تشخیص اثر انگشت و چهره را در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۰۰

شرکت سینپتیکس امروز از موتور بیومتریک جدیدی برای موبایل، تبلت و لپ تاپ پرده برداشت. این پلتفرم جدید که با همکاری شرکت KeyLemon ساخته شده، هر دو سیستم تشخیص اثر انگشت و چهره را در خود دارد و امکان بازگشایی قفل دیوایس هوشمند را به روش های مختلف فراهم می سازد.

سیستم مورد بحث امنیت بالایی را برای تراکنش های مالی یا دسترسی به اطلاعات خاص و حساس ایجاد می کند، زیرا می توان در این موارد هر دو سیستم احراز هویت را به صورت همزمان فعال نمود:

موتور ترکیبی چندعاملی سینپتیکس، نتایج اعتبارسنجی را از حسگرهای بیومتریک مختلف گرد هم آورده، تا احراز هویت نهایی را انجام دهد. بدین ترتیب، امنیت سیستم در مقایسه با حسگر اثر انگشت یا تشخیص چهره به صورت مجزا، بالاتر خواهد رفت.

موتور ترکیبی چندعاملی به فناوری های تشخیص تقلب نیز مجهز گشته و هوش مصنوعی تعبیه شده در آن قادر است انگشت واقعی را از نمونه های تقلبی تمیز دهد. همچنین سامانه تشخیص چهره نیز پلک زدن و حرکات سر را بررسی کرده تا از فریبکاری جلوگیری نماید.

synaptics-fs9100

اگرچه بیشتر تمرکز سینپتیکس در حال حاضر روی تشخیص انگشت و چهره قرار دارد، اما معاون بازاریابی این کمپانی می گوید در آینده، سیستم های بیومتریک و فاکتورهای امنیتی دیگری نیز در دستور کار آنها قرار خواهند گرفت.

گفتنیست چند وقت قبل این شرکت از حسگر اثر انگشت قابل تعبیه زیر شیشه نمایشگر را معرفی کرد که با استفاده از آن، می توان قابلیت امنیتی فوق را بدون نیاز به دکمه فیزیکی در دیوایس های هوشمند به کار گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Mohammad Reza Baghban
    Mohammad Reza Baghban | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    خیلی امکان خوبی هستش ، جدا ترجیح مدیم نوت 5 ام با قرار دادن انگشت بر روی صفحه نمایش باز کنم تا دکمه هوم ، ان شاء الله سامسونگ حظفش کنه بجاش صفحه نمایش بزرگتر کنه که بشدت نیاز دارم

  • آریا
    آریا | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    عالی

مطالب پیشنهادی