ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

لنوو هدست واقعیت مجازی مبتنی بر پلتفرم هولوگرافیک ویندوز را معرفی کرد

لنوو از هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت، که در واقع نمونه اولیه ای مبتنی بر پلتفرم هولوگرافیک ویندوز محسوب می شود. در قیاس با دیگر هدست های مربوط به کامپیوتر شخصی همچون اکیولس ریفت ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۰۷:۳۶

لنوو از هدست واقعیت مجازی خود پرده برداشت، که در واقع نمونه اولیه ای مبتنی بر پلتفرم هولوگرافیک ویندوز محسوب می شود. در قیاس با دیگر هدست های مربوط به کامپیوتر شخصی همچون اکیولس ریفت یا HTC Vive، محصول لنوو بسیار کوچک تر و سبک تر است.

به گفته لنوو، این هدست حدود 350 گرم وزن دارد، در حالی که وزن Vive اچ تی سی به 555 گرم می رسد. طراحی این محصول نیز راحت و مناسب است، که البته تا حد زیادی از هدست واقعیت مجازی پلی استیشن الهام گرفته و به جای اینکه لنزها را در جای خود محکم کند، آنها را به صورت قابل تنظیم جلوی چشم کاربر قرار داده است.

ces-lenovo-holographic-headset-1

لنوو در این گجت از دو پنل اولد با رزولوشن 1440×1440 استفاده کرده که باز هم از دو محصول ذکر شده بالا بیشتر است. البته طبق گفته حاضران در نمایشگاه، این هدست به مرحله عملیاتی نرسیده و بنابراین نمی توان در مورد کیفیت تصویر نهایی آن نظر داد.

لنوو از سیستم ردیابی با شش درجه آزادی در این هدست بهره گرفته، در نتیجه دیگر نیازی به دوربین خارجی برای زیر نظر گرفتن حرکات کاربر نخواهد بود؛ البته این قابلیت نیز در نمونه اولیه نمایشگاه CES فعال نبود. گقتنیست لنوو هنوز کنترلر حرکتی را نیز توسعه نداده و بدین منظور به محصولات شرکت های ثالث که با پلتفرم و مشخصات هولوگرافیک ویندوز سازگارند، نیاز دارد.

ces-lenovo-holographic-headset-2

کمپانی چینی می گوید برخی از نرم افزارهای هولولنز را می توان روی هدست آنها اجرا کرد، ضمن اینکه تعبیه دو دوربین در قسمت جلو، اجرای اپلیکیشن های واقعیت ترکیبی/افزوده را نیز بدون نیاز به سیستم پروجکشن هولولنز ممکن می سازد. این هدست که هنوز نامی به آن اختصاص داده نشده، سال آینده با قیمت 300 الی 400 دلار وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی