ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

پوشیدنی هوشمند Bodytrak در عین پخش موزیک دمای بدن را هم می سنجد

برای ورزشکاران حرفه ای (و حتی آماتورهای علاقه مند) سنجش درجه حرارت مرکزی بدن یا CBT می تواند در بر گیرنده اطلاعات مفیدی در خصوص بازده تمرینات و ریکاوری از مصدومیت ها باشد. پایش این ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۴

برای ورزشکاران حرفه ای (و حتی آماتورهای علاقه مند) سنجش درجه حرارت مرکزی بدن یا CBT می تواند در بر گیرنده اطلاعات مفیدی در خصوص بازده تمرینات و ریکاوری از مصدومیت ها باشد.

پایش این اطلاعات برای ورزشکاران کار چندان راحتی نیست و معمولا استفاده از روش های تزریقی (مثل قرص های هوشمند) را می طلبد. اما استارتاپی انگلیسی به نام Bodytrak جهت انجام این کار راه ساده تری را یافته: یک گجت پوشیدنی شبیه به هدفون که با قرار گرفتن در گوش ورزشکار می تواند درجه حرارت بدن او را همراه با یک سری شاخص ورزشی دیگر بسنجد.

گجت مذکور که Bodytrak نامگذاری شده می تواند از طریق بلوتوث به موبایل یا ساعت هوشمند شما متصل شده و به طور زنده اطلاعات دریافتی را به آن ها بفرستد. شایان ذکر است که به جز CBT پایش لحظه ای ضربان قلب، مصرف اکسیژن (VO2)، سرعت، مسافت طی شده و آهنگ متوسط دویدن از دیگر اطلاعاتی هستند که این گجت پوشیدنی در اختیارتان قرار خواهد داد.

bodytrak_earpiece-w600

مزیت دیگر استفاده از این گجت گوش دادن به موسیقی است. همچنین کمپانی Bodytrak همراه با این محصول نرم افزار مخصوصی جهت پایش و اشتراک گذاری اطلاعات سلامتی را نیز به مشتریان ارائه می کند.

در مجموع و با این اوصاف می توان گفت که Bodytrak اهداف بسیار جاه طلبانه ای را دنبال می کند. با این وجود سازندگانش از دقیق بودن تکنولوژی به کار رفته و استقبال کاربران از آن تقریبا مطمئن هستند.

به گفته سران کمپانی گجت یادشده توسط تعدادی از نهادهای ورزشی انگلستان از جمله «چندین تیم مطرح فوتبال و راگبی» با موفقیت تست شده و تابستان امسال با قیمتی که هنوز مشخص نیست وارد بازار می گردد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی