ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با AirTV آشنا شوید؛ ستاپ باکسی با قابلیت دریافت امواج تلویزیونی و استریم 4K

هنوز هم محتوای ویدیویی 4K آنقدرها مرسوم به حساب نمی آید، اما تولید کنندگان بی توجه به این موضوع، همچنان رزولوشن 4K را با جدیت برای ساخت محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند. AirTV ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۴۳

هنوز هم محتوای ویدیویی 4K آنقدرها مرسوم به حساب نمی آید، اما تولید کنندگان بی توجه به این موضوع، همچنان رزولوشن 4K را با جدیت برای ساخت محصولات خود مورد استفاده قرار می دهند.

AirTV یکی از این محصولات است که به دست Dish ساخته شده و در حقیقت سرویس پخش ویدیوی SlingTV و فروشگاه نرم افزاری گوگل پلی را روی صفحه ی تلویزیون در اختیار کاربر قرار می دهد.

هرچند این محصول مبتنی بر پلتفرم Android TV ساخته شده و اپلیکیشن های این سیستم عامل را اجرا می کند، اما در عین حال کارکرد یک آنتن معلومی را هم دارد و قادر است امواج تلویزیونی را در کنار سرویس های اینترنتی دریافت نماید.

در حقیقت AirTV تلاش می کند هر دو قابلیت را به شکل همزمان فراهم آورد و به یک گزینه ی کامل برای هر نوع کاربری تبدیل شود. با وجود چنین کارکردی، کاربر آزاد است بین تماشای امواج کانال های رایگان تلویزیونی، یا سرویس هایی مثل یوتوب و نت فلیکس انتخاب نماید.

قابلیت پخش یوتوب و نت فلیکس از این جهت اهمیت دارد که این دو سرویس در حقیقت پیش قراول انتشار محتوای 4K به حساب می آیند. اپلیکیشن Google Play Movies هم گزینه ی دیگری است که اخیرا امکان نمایش ویدیوهای 4K را به قابلیت های خود اضافه کرده است.

ویژگی دیگر دستگاه این است که با استفاده از ریموت کنترل بلوتوثی می توانید فرمان های صوتی خود را به گوش AirTV برسانید و آن را از طریق صدا کنترل کنید، قابلیتی که البته به لطف پلتفرم اندروید TV فراهم آمده است.

روی این ریموت چند دکمه ی اختصاصی هم به چشم می خورند که با فعال کردن هریک از آنها یکی از سرویس های Sling TV، یوتوب یا نت فلیکس روی صفحه اجرا خواهد شد.

اما با وجود تمام این قابلیت ها، طراحی ریموت دستگاه تا حدی شبیه به ابزارهای اسباب بازی انجام شده و تناسب چندانی با سادگی بدنه ی AirTV ندارد.

از دیگر مزیت های محصول نیز می توانیم به امکان اتصال به تلویزیون و ابزارهای صوتی، از طریق فرستنده مادون قرمز اشاره کنیم.

نسخه ی کامل AirTV که قادر است امواج تلویزیونی را در کنار سرویس های اینترنتی اجرا کند 130 دلار قیمت دارد، اما سازنده یک مدل ارزان تر از آن را نیز با قیمت 100 دلار به فروش می رساند که تنها برای استفاده از سرویس های اینترنتی کاربرد خواهد داشت.

البته اگر بعداً از انتخاب خود پشیمان شدید، می توانید با پرداخت 40 دلار آداپتور مورد نیاز برای دریافت امواج تلویزیونی را به نسخه ی ارزان قیمت اضافه نمایید.

 

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی