ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به کمک Flow از میزان آلودگی هوا خبردار شوید

در جریان CES 2017 گجت جالبی با نام Flow توسط Plume Labs معرفی شد که کاربردی محیط زیستی دارد. این دستگاه کوچک قادر به کنترل میزان آلودگی هوا است و برای کاربر این امکان را فراهم ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۹

در جریان CES 2017 گجت جالبی با نام Flow توسط Plume Labs معرفی شد که کاربردی محیط زیستی دارد. این دستگاه کوچک قادر به کنترل میزان آلودگی هوا است و برای کاربر این امکان را فراهم می سازد که از بودن در محیط خطرناک دوری کنند. کاربران می توانند با استفاده از این گجت از وضعیت هوای محیطی که در آن قرار دارند به طور لحظه ای با خبر شوند و در هنگام سفرهای درون شهری به جمع آوری اطلاعات درباره آلودگی هوا بپردازند.

اطلاعات جمع آوری شده توسط تلفن همراه کاربر و از مسیر اپلیکیشن Flow، به دست متخصصین Plume Labs می رسد و آن ها را از وضعیت هوای حاکم بر منطقه ای که در آن حضور دارند مطلع می سازد. کمپانی می خواهد با استفاده از داده های به دست آمده برای بهبود وضعیت محیط زیست اقدام کند. پس با استفاده از این دستگاه حتی اگر به خود نیز کمک نکرده باشید، می توانید از قرار گرفتن افراد دیگر در هوای آلوده جلوگیری کنید.

plume3-w600

همچنین دوازده LED در بدنه Flow طراحی شده که بر اساس درجه آلودگی هوا رنگ شان تغییر می کند و گجت با استفاده از آن ها با کاربر ارتباط برقرار می کند و او را از وضعیت هوایی که در آن قرار دارد مطلع می سازد.

Plume Labs در طی دو سال اخیر با همکاری کالج سلطنتی لندن و دانشگاه CNRS-LISA فرانسه به ساخت این دستگاه مشغول بوده است و می خواهد به واسطه آن، به سلامت محیط زیست داخل و بیرون خانه کمک کند. Flow قرار است در سال آینده روانه بازار شود و هنوز هیچ قیمتی برای آن در نظر گرفته نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی