ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با تخت هوشمند Sleep Number خواب راحت و آسوده ای را تجربه کنید

در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب و دوری از عوامل ایجاد کننده اختلال در خواب مثل کافئین و نور اسمارت فون ها در شب، داشتن یک تخت مناسب نقش مهمی در کیفیت خواب شما ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۵۱

در کنار داشتن یک رژیم غذایی مناسب و دوری از عوامل ایجاد کننده اختلال در خواب مثل کافئین و نور اسمارت فون ها در شب، داشتن یک تخت مناسب نقش مهمی در کیفیت خواب شما ایفا می کند.

کمپانی Sleep Number با تخت هوشمند 360 smart bed خواستار آن است که با پایش حرکات شما در شب، شرایط یک خواب راحت و آسوده را برایتان مهیا سازد. به عنوان مثال اگر شب ها در خواب خود غلت بزنید، این تخت هوشمند موضوع را متوجه شده و یکی از مخازن هوای خود را باد می کند تا با حالت بدن شما جفت و جور شود. در این صورت دیگر خطر سقوط از تخت به پایین شما را تهدید نخواهد کرد.

این تخت استثنایی حتی اگر در حین خواب خرناس بکشید هم سرتان را اندکی به سمت بالا آورده تا جلوی این سر و صدای آزاردهنده را بگیرد. از دیگر امکانات این تخت نیز می توان به گرم کننده پاها و داشتن چراغ هایی کوچک برای یافتن مسیر در تاریکی اتاق اشاره نمود.

sleepbed-w600

به گفته Sleep Number این تخت را می توان حتی برای اهداف و عادت های خوابیدن نیز شخصی سازی کرد. بنابراین اگر می خواهید که حتما ساعت یازده شب در تخت خواب باشید، اپلیکیشن مخصوص این تخت از ساعت 10:30 این موضوع را به شما یادآوری می کند. ده دقیقه بعد از آن گرم کن پا نیز شروع به کار خواهد کرد تا وقتی که وارد تخت می شوید همه چیز برای شروع یک خواب آسوده مهیا باشد.

تختی که در مورد آن صحبت می کنیم به SleepIQ مجهز است؛ یک تکنولوژی حسگر بیومتریک که می تواند به پایش ضربان قلب، حرکات و تنفس شما در حین خواب بپردازد. کمپانی سازنده از ارائه جزئیات کامل در مورد نحوه عمل این تکنولوژی خودداری کرده، اما اعلام داشته که این موضوع با خواندن هزاران اطلاعات در ثانیه و ارسال آن ها به الگوریتمی مشخص انجام می گیرد.

شایان ذکر است که 360 smart bed بر خلاف تشک های هوشمند قبلی کمپانی قادر به پاسخ آنی نسبت به حرکات شما به طور زنده هم هست. البته بد نیست به این موضوع هم اشاره بکنیم که این اولین تخت هوشمندی نیست که می تواند به طور لحظه ای خود را با شرایط تطبیق دهد. تخت The ReST و Balluga از دیگر رقبای جدی محصول Sleep Number با همین خصوصیات در بازار محسوب می شوند.

اما Sleep Number امیدوار است که با ارائه قابلیت هایی همچون اتصال تخت به اپ هایی همچون Nest و Fitbit و امکانات اتوماسیون رقبای پیش کسوت خود در این حوزه را کنار بزند. تخت هوشمند  360 smart bed در نیمه اول سال 2017 و با قیمتی که هنوز مشخص نیست وارد بازار خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی