ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه دو در یک لپ تاپ محبوب XPS 13 شرکت Dell معرفی شد

دل در جریان CES 2017 از نسخه قابل تبدیل لپ تاپ محبوب XPS 13 پرده برداشت. البته اگر خاطرتان باشد چندی قبل برخی اطلاعات منتسب به این محصول فاش شده بود با این همه، دستگاه شگفتی ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۳۰

دل در جریان CES 2017 از نسخه قابل تبدیل لپ تاپ محبوب XPS 13 پرده برداشت. البته اگر خاطرتان باشد چندی قبل برخی اطلاعات منتسب به این محصول فاش شده بود با این همه، دستگاه شگفتی هایی هم برای علاقمندان به محصولات دل داشت.

dell-xps-13-2in1-1

مدل دو در یک XPS 13 درست مانند نسخه اولیه اش مجهز به نمایشگر InfinityEdge است و حاشیه آن از ۵.۲ میلیمتر فراتر نمی رود. دل مدعی شده که محصول دو در یک تازه آن به همین خاطر عنوان کوچک ترین لپ تاپ ۱۳ اینچی دنیا را به خود اختصاص داده است چراکه بدنه و فرم نهایی آن با محصولات ۱۱ اینچی برابری می کند.

dell-xps-13-2in1-2

اما اصلی ترین تغییر ایجاد شده در این لپ تاپ لولای آن است که امکان چرخش نمایشگر و قرارگیری آن در چهار وضعیت مختلف را فراهم می کند (درست مانند سری یوگای لنوو). در واقع XPS 13 دو در یک اندکی کوچک تر و سبک تر از نسخه استانداردش است، ضمن اینکه قابلیت تبدیل شدن به تبلت را هم دارد.

dell-xps-13-2in1-3

دل همچنین از جدیدترین پردازنده های کیبی لیک Core i5 و Core i7 در این محصول بهره جسته است که البته ویژگی های منحصربفرد خود را دارند.

dell-xps-13-2in1-4

دل ادعا کرده که باتری این محصول در حدود ۱۵ ساعت در حالت فول اچ دی دوام می آورد که البته این میزان در وضعیت QHD به مقدار چشم گیری پایین می آید.

dell-xps-13-2in1-5

به غیر از مواردی که به آنها اشاره کردیم باقی مشخصات دستگاه عینا شبیه به نسخه استانداردش است هرچند که شمار پورت های آن کاهش یافته اند. بخش مربوط به قرار گرفتن دست همچنان از جنس فیبر کربنی است و بدنه دستگاه نیز با آلومینیوم ساخته شده. از دیگر امکانات این لپ تاپ میتوان به یک ترکپد دقیق و همچنین استایلوس Dell Active Pen اشاره نمود که البته به صورت آپشنال در اختیار کاربران قرار داده می شود.

dell-xps-13-2in1-6

دل در این محصول پورت های استاندارد USB را جایگزین دو پورت Type-C کرده که برای شارژ و خروجی نمایشگر مورد استفاده قرار می گیرند. کمپانی سازنده همچنین یک آداپتور USB-A نیز برای محصول تازه اش در نظر گرفته است تا برای اتصال لوازم جانبی پشتیبانی کننده از USB مشکلی وجود نداشته باشد.

dell-xps-13-2in1-7

در این محصول کارت ریدر اس دی جای خود را به یک درگاه میکرو اس دی داده است که البته این تغییر قطعا باعث ناامیدی عکاسان خواهد شد.

dell-xps-13-2in1-9

یکی از ایرادات وارده به نسخه استاندارد این محصول محل نامناسب قرارگیری وب کم آن بود که خوشبختانه در نسخه دو در یک این امر اندکی بهبود یافته است. شرکت سازنده حالا وب کم دستگاه را به بخش مرکزی در بالای کیبورد انتقال داده که البته باز هم زاویه آن برای برقراری تماس های تصویری مناسب نیست.

dell-xps-13-2in1-10

خوشبختانه این دوربین با Windows Hello سازگاری دارد و به همین خاطر دارندگان دستگاه به سادگی می توانند صرفا با چهره خود عمل لاگین به ویندوز را انجام دهند.

dell-xps-13-2in1-11

گفتنی است عرضه این محصول به بازار از اواخر همین ماه با قیمت ۹۹۹ دلار آغاز می شود که البته صد دلاری از نسخه استانداردش بیشتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • reza_zarchi
    reza_zarchi | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    فوق‌العاده بود...

مطالب پیشنهادی