ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هفتمین نسل پردازنده های دسکتاپ اینتل رسماً معرفی شد

مدتی پیش هفتمین نسل از پردازنده های کمپانی اینتل «کیبی لیک» نام گرفت، اما چند ماه قبل تنها نخستین مدل آن برای لپ تاپ های معمولی معرفی و عرضه گردید. اما حالا بالاخره مدل مخصوص دسکتاپ و ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۰

مدتی پیش هفتمین نسل از پردازنده های کمپانی اینتل «کیبی لیک» نام گرفت، اما چند ماه قبل تنها نخستین مدل آن برای لپ تاپ های معمولی معرفی و عرضه گردید. اما حالا بالاخره مدل مخصوص دسکتاپ و لپ تاپ های حرفه ای کیبی لیک نیز معرفی گردیدند.

اینتل در جریان نمایشگاه CES 2017 دو عضو جدید به خانواده پردازنده های نسل هفتمش اضافه کرد که سری S برای کامپیوترهای دسکتاپ و سری H برای لپ تاپ های حرفه ای و ورک استیشن های قابل حمل هستند.

به علاوه گفته می شود در آینده نزدیک سری Y به عنوان پردازنده سیستم های باریک و سبک (آلترابوک ها) و سری U برای سایر گجت های قابل حمل عرضه خواهند شد.

همانطور که می دانید چیپست های کیبی لیک به طور کامل نسلی نوین از پردازنده های اینتل به شمار نمی روند و در واقع می توان از آنها به عنوان نسخه بهینه سازی شده همان اسکای لیک یاد کرد.

intel-kaby-lake-644x250-w600

با این تفاسیر کمپانی آمریکایی مدعی است به عنوان مثال چیپست i7-7700K حدود 25 درصد قدرتمندتر از i7-4770K است. اما نکته جالب توجه جایی است که اینتل جدیدترین پردازنده اش را با نسل چهارم مقایسه کرده.

مدل پایه سری S نسل هفتم i3 چیپست های اینتل با سرعت پردازشی 4.2 گیگاهرتز، 168 دلار قیمت داشته و در رده بالاتر یعنی i7 تا 339 دلار ارزش دارد.

ناگفته نماند مدل دسکتاپی پردازنده های کیبی لیک طی روزهای آینده در دسترس قرار خواهند گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی