ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ویدیویی از عملکرد پروژه تانگو در اجرای بازی های واقعیت افزوده [تماشا کنید]

هرچند پوکمون گو اولین بازی واقعیت افزوده نبود، اما اولین عنوانی به حساب می آمد که موفق شد توجه زیادی به این بخش جلب کند و استقبال چشمگیر کاربران از انجام بازی های مبتنی بر ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

هرچند پوکمون گو اولین بازی واقعیت افزوده نبود، اما اولین عنوانی به حساب می آمد که موفق شد توجه زیادی به این بخش جلب کند و استقبال چشمگیر کاربران از انجام بازی های مبتنی بر واقعیت افزوده را تجربه نماید.

اما تب و تاب پوکمون گو با همان سرعتی که ایجاد شده بود فرونشست و حالا شرکت سازنده تلاش می کند با اضافه کردن بروزرسانی های جدید، کاهش تعداد کاربران این بازی را متوقف نماید.

اما همه ی کاربرد فناوری واقعیت افزوده به بازی کردن بر نمی گردد و استفاده های به مراتب جدی تری وجود دارد که می تواند زندگی کاربران را به شکل محسوس تری بهبود دهد.

برای مثال پروژه ی تانگو را در نظر داشته باشید که مدتهاست گوگل آن را توسعه می دهد تا امکان ثبت نقشه های سه بعدی از فضا را به تلفن های هوشمند اضافه کند.

در صورت وجود چنین نقشه ای، تلفن هوشمند شما قادر خواهد بود با دقت بالا، انواع کاربردها را در حوزه ی واقعیت افزوده به انجام برساند، از جمله اینکه پیش از خرید لوازم خانگی مثل میز یا مبل، دوربین موبایل خود را به سمت فضای داخل خانه بگیرید تا محصول پیش از خرید و به شکل مجازی، در محلی که برایش در نظر دارید نمایش داده شود.

فبلت PHAB 2 Pro لنوو نخستین محصولی است که به شکل تجاری از پروژه تانگو پشتیبانی می کند و در حال حاضر به بازار عرضه شده است، اما انتظار می رود به مرور و با پیشرفت هرچه بیشتر پروژه ی تانگو، موبایل های بیشتری مجهز به این قابلیت در بازار وجود داشته باشند.

اما در حال حاضر اگر می خواهید فناوری جدید گوگل برای واقعیت افزوده را تجربه کنید، PHAB 2 Pro تنها محصولی است که این کار را انجام می دهد. فبلت لنوو می تواند موجودات مشابه پوکمون ها را در فضای اطراف شما به نمایش دهد و این کار را با نمایشگر غول پیکر 6.4 اینچی انجام می دهد.

در پوکمون گو، شخصیت های کارتونی تنها یک تصویر گرافیکی هستند که روی تصویر دوربین موبایل شما نمایش داده می شوند و تعاملی با المان های محیط اطراف ندارند.

اما محصولاتی مثل PHAB 2 Pro که از پروژه ی تانگو پشتیبانی کنند، قادر هستند پستی و بلندی های محیط اطراف را با استفاده از حسگرهای خود اسکن کرده و آن را هنگام حرکت کاراکتر گرافیکی (یا هر المان فرضی دیگر) در نظر گیرند.

از شما دعوت می کنیم برای درک بهتر، ویدیویی از انجام بازی های واقعیت افزوده با استفاده از پروژه ی تانگو روی فبلت جدید لنوو را مشاهده نمایید؛ فناوری جذابی که کاربردهای بسیار متنوعی دارد و انتظار می رود در آینده زندگی ما را از شکل های مختلف بهتر کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی