ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ پتنت جدیدی برای ماژول دوربین دوگانه به ثبت رساند

به تازگی پتنتی از سامسونگ در کره جنوبی فاش شده که بهره گیری از ماژول دوربین دوگانه مجهز به لنزهایی با فاصله کانونی متفاوت را نشان می دهد. در تصاویر همراه اسناد موجود، می بینیم لنز ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

به تازگی پتنتی از سامسونگ در کره جنوبی فاش شده که بهره گیری از ماژول دوربین دوگانه مجهز به لنزهایی با فاصله کانونی متفاوت را نشان می دهد. در تصاویر همراه اسناد موجود، می بینیم لنز تله به دنبال کردن سوژه های موجود در فضای پیش رو پرداخته و واضح ترین تصویر ممکن از آن را ثبت کرده، ضمن اینکه لنز عریض نیز پس زمینه را محو خواهد نمود.

samsung-duallens-patent-1

روش اجرای این کار بسیار ساده است، اما نتیجه بسیار خوب و جالبی را در پی دارد. لنز عریض دائماً اشیاء و سوژه های موجود در صحنه را اسکن می کند، و اگر تشخیص داد که شیئی در مقابل پس زمینه حرکت دارد (مانند خودرو، شخص یا هواپیما)، لنز تله را فعال خواهد ساخت.

بدین ترتیب، لنز تله به ردیابی لحظه ای سوژه پرداخته و کاربر به راحتی می تواند تنظیمات مربوط به عکس را برای این شیء متحرک اعمال نماید، بدون اینکه فوکوس روی آن را از دست بدهد.

samsung-duallens-patent-2

البته بسیاری معتقدند فناوری لنز دوگانه ی سامسونگ، حالت اختصاصی ثبت پرتره را نیز به همراه دارد، قابلیتی که اپل در آیفون 7 پلاس به کار گرفت. با این تکنولوژی، کاربر می تواند تصاویری را با عمق میدان تقریباً شبیه دوربین های حرفه ای به ثبت برساند.

متأسفانه هنوز مشخص نیست سامسونگ از این فناوری در پرچمدار آتی خود استفاده خواهد کرد یا خیر، و برخی شایعات نیز نشان می دهند کمپانی کره ای قصد دارد موبایلی اختصاصی را با قابلیت های پیشرفته عکاسی معرفی کند. احتمالاً در آینده ای نزدیک خبرهای بیشتری در این رابطه خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • atabaei
    atabaei | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    سامسونگ اسکی باز قهار، احتمالا جک هدفن رو هم حذف میکنه

مطالب پیشنهادی