ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ایسوس و معرفی کامپیوتر رومیزی VivoPC X با پشتیبانی از واقعیت مجازی

یکی از بزرگ ترین معایب فناوری واقعیت مجازی، لزوم استفاده از هدست های سازگار با آن در کنار کامپیوترهای گیمینگ قدرتمند و البته عظیم الجثه است. حال ایسوس با معرفی یک PC رومیزی کوچک، این ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۴

یکی از بزرگ ترین معایب فناوری واقعیت مجازی، لزوم استفاده از هدست های سازگار با آن در کنار کامپیوترهای گیمینگ قدرتمند و البته عظیم الجثه است. حال ایسوس با معرفی یک PC رومیزی کوچک، این نقطه ضعف را برطرف ساخته و بهره گیری از تکنولوژی مورد بحث را ساده تر نموده.

این کامپیوتر که VivoPC X نام دارد را به راحتی می توان جابجا کرده و به مانیتور یا تلویزیون متصل ساخت، ضمن اینکه ایسوس توانسته در این ابعاد کوچک، جدیدترین سری پردازنده های اینتل Core i5 از نسل هفتم (کیبی لیک)، کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا، 8 گیگابایت رَم و 512 گیگابایت حافظه SSD را جای دهد.

asus-vivopcx-1

وزن کل این سخت افزار قدرتمند در بدنه مستحکم VivoPC X، رقمی مناسب و در حدود 2.2 کیلوگرم را نشان می دهد. البته با اینکه کارت گرافیک GTX 1060 از واقعیت مجازی پشتیبانی می کند، اما در مقایسه با مدل های پیشرفته تر 1070 یا 1080 عملکرد ضعیف تری دارد؛ با این حال، بازی های پایه مبتنی بر VR به راحتی روی این PC اجرا خواهند شد.

از نظر قابلیت های ارتباطی، می توان به چهار درگاه USB 3.1 و دو درگاه USB 2.0 در کنار دو پورت HDMI و یک DisplayPort اشاره کرد، که از فناوری G-Sync انویدیا نیز پشتیبانی می کنند.

asus-vivopcx-2

یکی از نگرانی های اصلی در مورد کامپیوترهای گیمینگ کوچک، سیستم انتقال حرارت و تهویه آنهاست، که ایسوس برای این مشکل نیز چاره ای اندیشیده و با بهره گیری از سطوح مشبک در طرفین و لوله های انتقال گرما در داخل، دمای پردازنده اصلی و GPU را در حد مطلوب نگه می دارد.

گفتنیست ایسوس، ماه مارس را برای عرضه VivoPC X به بازار انتخاب کرده، و قیمت 799 دلاری را برای آن در نظر گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Rza.H
    Rza.H | ۱۴ دی ۱۳۹۵

    یه تاندربولت میزاشت واسش، عالییییی بووود

مطالب پیشنهادی