ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

نینتندو در ابتدا از ایده ساخت Nintendo DS نفرت داشت

احتمالاً باید Nintendo DS را به خاطر بیاورید، کنسول دستی نینتندو که با در اختیار داشتن لیستی بلند از عناوین دوست داشتنی و شاهکار، فروش بسیار خوبی را در طول عمر مفید خود تجربه کرد. ...

پدرام بهادری
نوشته شده توسط پدرام بهادری | ۱۴ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰

احتمالاً باید Nintendo DS را به خاطر بیاورید، کنسول دستی نینتندو که با در اختیار داشتن لیستی بلند از عناوین دوست داشتنی و شاهکار، فروش بسیار خوبی را در طول عمر مفید خود تجربه کرد.

اگرچه نمی توان منکر شد که خبر معرفی کنسولی دستی با دو صفحه نمایش در آن زمان، خبری شوک کننده بود و به نظر می رسد که آغاز شکل گیری این ایده در قلب نینتندو نیز به همان اندازه برای این شرکت تکان دهنده بوده است.

ساتورو اوکادا (Satoru Okada)، فردی که در آن زمان سکان مدیریت بخش تحقیق و مهندسی نینتندو را در اختیار داشت، اخیراً مصاحبه ای با مجله رترو گیمر (Retro Gamer) داشته و داستان های جالبی از پشت صحنه ساخت نینتندو دی اس تعریف کرده است.

اوکادا می گوید: «پس از ساخت کنسول دستی Gameboy SP، ما روی جدیدترین مدل در این زمینه کار می کردیم. نام رمز این کنسول گیم بوی جدید IRIS (گل سوسن) بود. علت انتخاب این نام نیز بسیار ساده است، از آن جایی که این کنسول قرار بود پنجمین نسل از گیم بوی باشد، ما نماد ماه می (پنجمین ماه میلادی) را برای آن انتخاب کردیم. در بازی کارتی هانافودا (Hanafuda)، ماه می با گل سوسن به تصویر کشیده است.

پروژه این کنسول با سرعت خوبی جلو می رفت اما در دوران ساخت، اتفاقی غیرمنتظره افتاد.»

او در ادامه توضیح می دهد: «ایواتا (مدیر فقید نینتندو) شخصاً به دیدن من آمد. او با ناراحتی گفت: "من تلفنی با یاماوچی-سان (Yamauchi-san) صحبت کردم و به نظر او، کنسول تو باید دو صفحه نمایش داشته باشد، یکی برای بازی و دیگری برای تماشا کردن."

اکثریت مردم از این داستان اطلاع دارند اما آن ها نمی دانند که در آن زمان، همه حتی خود ایواتا از این ایده نفرت داشت. ما فکر می کردیم این قابلیت هیچ کاربرد و معنایی ندارد.»

ساتورو ایواتا، مدیر سابق و فقید نینتندو
ساتورو ایواتا، مدیر سابق و فقید نینتندو

اوکادا صحبت هایش را تمام می کند: «بر خلاف بسیاری از کارمندان شرکت، من از یاماوچی سان ترسی نداشتم. من قبل از آن بر سر مسائل مختلفی با او جدل و حتی به صورت عمومی با نظراتش مخالفت کرده بودم. اما ایواتا من را نا امید کرد و گفت: "نه، ما باز هم این ایده را امتحان می کنیم. ببین چه کاری می توانی انجام بدهی."

هر دو ما از این موضوع ناراحت بودیم، به خصوص به این خاطر که مجبور بودیم پروژه را از اول آغاز کنیم. بنابراین من تلاش کردم تا به تیم ام آرامش دهم و به آن ها گفتم: "من تجربه هایی در کار با نمایشگر های دو تایی دارم، ما بهترین تلاش خود را کرده و نتیجه اش را می بینیم، نگران نباشید."

اسم رمز پروژه به نیترو (Nitro) تغییر یافت و در سال 2004 کنسول ساخته شده با نام Nintendo DS به بازار عرضه شد.»

بدون شک چنین تصیمی در آن زمان ریسک بزرگی بود که نینتندو به جان خرید اما تاثیری که این کنسول پس از عرضه اش روی نینتندو گذاشت، کمی از یک اتفاق بزرگ ندارد.

کنسول دستی بعدی این شرکت نیز دارای دو صفحه نمایش بود و حتی نینتندو در ساخت کنسول Wii U نیز استراتژی مشابهی را در پیش گرفت.

نینتندو موفقیت های بی شماری را تا به حال تجربه کرده اما کنسول دستی DS همواره در بالای کمد افتخارات این کمپانی خواهد ایستاد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی