ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اسپیکر 300 دلاری شرکت Mattel شب ها برای کودکان قصه می خواند

شرکت سازنده اسباب بازی Mattel به تازگی دستیار هوشمند برای خانه ها طراحی کرده که می تواند از کودکان و نوزادان شما مراقبت کند. به گزارش وبسایت های فست کمپانی و بلومبرگ، اسپیکر وای فای ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۰۰

شرکت سازنده اسباب بازی Mattel به تازگی دستیار هوشمند برای خانه ها طراحی کرده که می تواند از کودکان و نوزادان شما مراقبت کند. به گزارش وبسایت های فست کمپانی و بلومبرگ، اسپیکر وای فای و بلوتوثی Aristotle (ارسطو) درست مثل اسپیکر هوشمند اکوی آمازون عمل کرده و قرار است که در ژوئن سال جاری وارد بازار گردد.

دو «شخصیت» هوش مصنوعی درون Aristotle وجود دارند. اولی زنی است که خود را از اقوام ارسطو (دانشمند یونانی) معرفی کرده و می تواند برای بچه ها قصه ی شب بخواند، با آن ها به انجام بازی «حدس صدای حیوانات» مشغول شده و به سوالات شان پاسخ بدهد.

اما شخصیت دوم این اسپیکر الکسای آمازون است که با والدین کودکان ارتباط برقرار کرده و امکان خرید ما یحتاج کودک از جمله پوشک و ... را برایشان فراهم می نماید. اسپیکر هوشمندی که از آن صحبت می کنیم دارای یک دوربین متصل به اینترنت هم هست، بنابراین از آن می توان به عنوان بیبی مانیتور نیز استفاده کرد.

مضاف بر این، کمپانی Mattel امکان تعامل این اسپیکر با بعضی از اسباب بازی هایش را هم فراهم کرده که می تواند زمینه ساز موقعیت های بسیار جالبی شود. اما قابلیت کلیدی Aristotle این است که می تواند زبان کودکانه را به درستی بفهمد؛ موضوعی که در حال حاضر الکسا ها و اسپیکرهای گوگل هوم سراسر دنیا را با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.

سران Mattel اعلام کرده اند که جهت شناسایی صدا توسط این اسپیکر، کودک در اولین تعامل با آن می بایست برای دستگاه یک نوشته آزمایشی را بخواند. اما یکی از مسائل چالش بر انگیز در مورد این اسپیکر حفظ حریم خصوصی است.

سال گذشته Mattel عروسک وای فای Hello Barbie را معرفی نمود که از طریق یک میکروفون می توانست با کودکان در تعامل باشد. اما متخصصین امنیتی پس از مدتی دریافتند که این عروسک به آسانی قابل هک شدن بوده و راه را برای نفوذ هکرها باز می کند.  اگر چه Mattel برای این اسپیکر تمهیدات امنیتی قوی تری را در نظر گرفته، اما هنوز احتمال آن هست که خود شرکت یا شرکای شخص ثالث آن بتوانند از اطلاعات دستگاه ها جهت منافع شخصی خود استفاده کنند.

اما با تمام خوبی ها و بدی ها دستیارهای دیجیتالی نشان داده اند که می توانند دوست خوبی برای کودکان باشند. در هر صورت آن ها کامپیوترهایی هستند که با شکیبایی می توانند به سیل سوالات تمام نشدنی بچه ها پاسخ بدهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی