ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نام گذاری بحث برانگیز LG؛ آیا اسپیکر 4K وجود دارد؟

همانطور که پیش تر در دیجیاتو خواندید، LG در این نمایشگاه از ساندبار SJ9 رونمایی کرد. ال جی در صنعت صوت فعالیت مثبتی داشته و این را به شکل های مختلف در محصولات آن دیده ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۰۰

همانطور که پیش تر در دیجیاتو خواندید، LG در این نمایشگاه از ساندبار SJ9 رونمایی کرد. ال جی در صنعت صوت فعالیت مثبتی داشته و این را به شکل های مختلف در محصولات آن دیده ایم. از هندزفری های سیمی و بلوتوثش گرفته تا ماژول صدای HiFi برای پرچمدار فعلی اش یعنی G5.

شرکت های بزرگ برای جلب توجه بیشتر در CES، سعی می کنند از شعارها و کلمات جذاب کمک بگیرند و امروز که نمایشگرهای 4K چشم ها را خیره کرده اند، توسل به آن ها برای بازاریابی، چندان دور از ذهن نیست.

کره ای ها برای نشان دادن کیفیت صدای بالای ساندبار جدید خود، از عبارت «4K High Resolution» استفاده کرده اند که کمی بحث برانگیز است. قاعده پشت این عبارت، به این شکل است که طبق رابطه زیر، اگر شما صدای 24 بیت/96 کیلوهرتز را به صورت دو کاناله بشنوید، صدایی با نرخ بیش از 4,000 کیلوبیت یا 4K بیت دریافت می کنید:

24 x 96000 x 2 = 4,608,000 بیت بر ثانیه

اگر بگوییم 4K bit همه چیز درست است. اما وقتی می گوییم 4K Resolution، به طور مشخص بحث درباره تعداد پیکسل های نمایشگرها است. بنابراین به کار بردن چنین عبارتی در حوزه صدا، نادرست است چون صدا، پیکسل ندارد و واحد سنجش کیفیت آن، بیت است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • سعید
    سعید | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    معنی کلمه رزولیشین میشه وضوح پس وقتی میگه 4k رزولیشین ینی باوضوح 4k

  • jafariiii bagher
    jafariiii bagher | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    چقد مسخره
    رزولیشن که صفحه نمایشه چه ربطی به صدا داره ?

مطالب پیشنهادی