ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ال جی و معرفی یخچالی به همراه سیستم عامل WebOS و دستیار صوتی الکسا

سال گذشته کمپانی ال جی یخچالی را با خود به نمایشگاه CES آورد که قادر به اجرای سیستم عامل ویندوز 10 بود. حالا امسال این کمپانی، طرح مفهومی خود را یک قدم فراتر برده و ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۰

سال گذشته کمپانی ال جی یخچالی را با خود به نمایشگاه CES آورد که قادر به اجرای سیستم عامل ویندوز 10 بود. حالا امسال این کمپانی، طرح مفهومی خود را یک قدم فراتر برده و از یخچالی به نام InstaView رونمایی کرده که می توان آن را با فرمان های صوتی کنترل کرد. به صورت دقیق تر، یخدان این یخچال یک دستگاه مبتنی بر دستیار صوتی الکسا به شمار می رود و عملکردی مشابه آمازون اکو از خود به جای می گذارد.

نایب رییس آمازون اکو، «مایک جرج» می گوید که این یخچال، تجربه ای کامل از الکسا را ارائه می دهد و از جمله قابلیت های آن می توان به بررسی آب و هوا، پخش موسیقی و البته سفارش غذا از طریق سرویس Amazon Prime اشاره کرد. شاید چنین مسائلی در ظاهر اندکی مضحک به نظر رسند و بسیاری کاربران از خود بپرسند که با خرید یک اکو و قرار دادن آن در آشپرخانه، تمام نیازها برطرف خواهد شد.اما ال جی و آمازون برای InstaView، ایده هایی فراتر از این را دنبال کرده اند.

lg_smart_fridge_ces_chris_welch-w600

به عنوان مثال کافی است ضربه ای به درب یخچال وارد کنید تا نمایشگر آن، تصویری از محتویات داخل را مقابل دیدگان تان قرار دهد. علاوه بر این، تصویر داخل یخچال را می توان روی موبایل های هوشمند هم مشاهده کرد و نیازی نیست حتما در آشپرخانه حضور داشته باشید؛ در این صورت، دیگر محصولاتی که لازم است از سوپر مارکت تهیه کنید را از یاد نمی برید.

گفتنی است که نمایشگر این یخچال، بر سیستم عامل WebOS مبتنی بوده و از مجموعه ای از اپلیکیشن های گوناگون بهره می برد. به عنوان مثال، یخچال ال جی می تواند تولد و سالگردهای مختلف را به شما یادآوری کند، تقویم تان را مدیریت نماید و دستورهای غذا را از طریق Food Channel نمایش دهد. در نهایت، ال جی هنوز هیچ تاریخ عرضه یا قیمتی برای این یخچال منحصر به فرد اعلام نکرده اما مدل کوچک یخچال هوشمند قبلی این کمپانی، 4600 دلار قیمت داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی