ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با Olly آشنا شوید؛ دستیار هوشمندی که شخصیت دارد

این روزها تمامی شرکت ها به دنبال ساخت یک دستیار شخصی هوشمند هستند. اما هیچکدام از آن ها به اندازه Olly جذاب و قابل ستایش نیستند. Olly ظاهری حلقوی و دونات شکل دارد و در زمان ...

نیما فرشین
نوشته شده توسط نیما فرشین | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۱۵

این روزها تمامی شرکت ها به دنبال ساخت یک دستیار شخصی هوشمند هستند. اما هیچکدام از آن ها به اندازه Olly جذاب و قابل ستایش نیستند. Olly ظاهری حلقوی و دونات شکل دارد و در زمان اجرای فعالیت های مختلف، با گردش به اطراف و استفاده از چراغ های چشمک زن رنگارنگ، به دستورات کاربر پاسخ می دهد.

اما چیزی که Olly را از هر جهت نسبت به آمازون اکو متفاوت می کند، شخصیت آن است. با این حال سوال پیش می آید که یک دستیار صوتی چه طور شخصیتی می تواند داشته باشد؟ در پاسخ باید گفت شخصیتی شبیه به شما؛ چرا که این دستیار هوشمند به مرور و با زیر نظر گرفتن خصیصه های رفتاری کاربر، شخصیتی او را تقلید می کند.

_93171642_b157b3af-bec2-4407-9fbd-abb29aba88f2-w600

بر اساس توضیحات اموتک، شرکت توسعه دهنده انگلیسی Olly، رفتار این دستیار هوشمند با ویژگی های اخلاقی کاربر خود در تعامل است و پس مدتی با توجه به رفتار صاحبش عملکرد متفاوتی به اجرا می گذارد. در نمایشگاه دو مدل یکسان از Olly حضور داشتند که یکی از آن ها بسیار پر حرف و مملو از انرژی بود و دیگری تنها در مواقعی که از آن خواسته می شد، پاسخی منطقی ارائه می داد.

به گفته سازندگان، هر دو دستگاه مشابه یکدیگرند و تنها به دلیل رفتارهای متفاوت از سوی صاحبان شان عملکردی متفاوت از خود بروز می دهند. به واسطه این سیستم یاد گیری و هوش مصنوعی فوق العاده، Olly قادر است علایق کاربر را درک و به او در انجام فعالیت های روزانه اش کمک کند. همچنین Olly قادر است اعضای دیگر خانه را هم از طریق صدایشان بشناسد و بر اساس دنبال کردن مجموعه رفتار آن ها عملکرد متفاوتی از خود نشان دهد.

به جز این خصوصیات اخلاقی، عملکرد Olly شباهت بسیار زیادی به آمازون اکو و گوگل هوم دارد و می توانید به وسیله آن تمامی دستگاه های هوشمند خود را کنترل کنید و از او درباره مسائل مختلف سوال کنید. با این حال Olly مراحل توسعه اولیه خود را پشت سر می گذارد و احتمالا نسخه نهایی بسیار کامل تر و قدرتمندتر خواهد بود. اما احتمال آن می رود که این دستیار هوشمند متفاوت تا پایان امسال راه خود را به خانه کاربران پیدا کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی