ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت DJI و Seagate برای رفع مشکل کمبود فضای ذخیره سازی اطلاعات پهپادها همکاری می کنند

Seagate و DJI امروز در CES 2017 از همکاری شان برای رفع مشکل کمبود فضا و پشتیبان گیری از اطلاعات ضبط شده (معمولاً فیلم) توسط پهپبادها خبر دادند. DJI یکی از شرکت های بزرگ در ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۱۰

Seagate و DJI امروز در CES 2017 از همکاری شان برای رفع مشکل کمبود فضا و پشتیبان گیری از اطلاعات ضبط شده (معمولاً فیلم) توسط پهپبادها خبر دادند. DJI یکی از شرکت های بزرگ در حوزه ساختن پهپادها است. مشکل اینجاست که ویدیوی ضبط شده با دوربین های UAV این پهپادها، حجم بسیار بالایی دارند. اینجاست که Seagate، یکی از سازندگان بزرگ هارد درایو و SSD وارد می شود.

هنوز معلوم نیست این دو به دنبال چه راهکار هستند. یکی از راه های محتمل، تغییر و مدیریت جریان اطلاعات به منظور تسریع در روند دسترسی به اطلاعات پهپاد است. در این صورت، پهپاد می تواند سریع تر به آسمان برگردد، مأموریتش را ادامه دهد و آن را زودتر به اتمام برساند.

مدیر همکاری های استراتژیک DJI، مایکل پری گفت: «DJI با افتخار، پیشتاز صنعت پهپاد است و ما مشتاقیم تا با همکاری Seagte راهکارهای خلاقانه ای برای مدیریت حجم اطلاعات رو به افزایش تولید شده توسط محصولات پیچیده مان، بیابیم. ـــ پیشتازی ما در زمینه UAV و تخصص Seagate در زمینه مدیریت اطلاعات، به این معنی است که مشتریان ما می توانند به یافتن راه هایی هوشمند، موثر و قابل اطمینان برای مدیریت نیازهایشان به فضای ذخیره سازی پهپاد ها، امیدوار باشند.»

این مسأله جای تأمل دارد چرا که در صورت تجهیز پهپاد به شبکه 4G LTE و بارگذاری اطلاعات آن در فضای ابری، حتی نیازی به فضای ذخیره سازی فیزیکی روی پهپاد نیست. در حالی که تخصص Seagate در زمینه ساختن سخت افزارهای ذخیره سازی اطلاعات فعالیت می کند. اگر راهکار این دو اضافه کردن فضای ذخیره سازی داخلی به پهپاد باشد، منجر به افزایش وزن آن خواهد شد که راهکار مناسبی نیست. به هر حال فقط باید منتظر باشیم تا ببینیم DJI و Seagate چه راهی برای این مشکل پیدا می کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی