ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

فورد و تویوتا برای رقابت با اپل و گوگل با یکدیگر همکاری می کنند

فورد و تویوتا برای سرعت بخشیدن به یک برنامه متن باز برای اتصال گوشی های هوشمند به خودرو با هم به توافق رسیده اند. برنامه اتصال دستگاه های هوشمند که شامل مزدا، شرکت PSA، Fuji ...

سید محمد سعید چاوشی
نوشته شده توسط سید محمد سعید چاوشی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۴۱

فورد و تویوتا برای سرعت بخشیدن به یک برنامه متن باز برای اتصال گوشی های هوشمند به خودرو با هم به توافق رسیده اند.

برنامه اتصال دستگاه های هوشمند که شامل مزدا، شرکت PSA، Fuji و سوزوکی می شود برای ممانعت از انجام دستوراتی که برنامه های اپل و گوگل به راننده می دهند تا گوشی هوشمند خود را به خودرو خود متصل کنند. توسعه دهنده های این برنامه شرکت های بزرگ Elektrobit Harma، Luxoft ،QNX هستند و شرک Xevo نیز به این تیم ملحق شده است. آنها تصمیم گرفته اند از برنامه متن باز فورد که هم اکنون بیش از 5 میلیون کاربر در سراسر دنیا دارد استفاده کنند.

android-auto-chevy_crop_600x400هدف اصلی این مجموعه ارائه انتخاب های بیشتر به راننده برای اتصال گوشی به خودرو است تا بتوانند به سادگی هر چه بیشتر از تکنولوژی های به کار رفته درون خودرو بهره ببرند. بطور مثال می توان به کنترل صفحه نمایش خودرو، کنترل فرمان و دستیار صوتی اشاره کرد. با پیشرفت این برنامه متن باز خودرو سازان امید به دارند که به لطف توسعه دهنده گان خود شاهد اتصالات و پیشرفت های خیلی بیشتری در ضمینه اتصال خودرو ها به گوشی های هوشمند داشته باشیم. تویوتا از خیلی وقت پیش درون خودرو های خود از برنامه CarPlay شرکت اپل و Android Auto شرکت گوگل بهره می برد که فورد پیشنهاد استفاده از برنامه متن باز جدیدشان به عنوان سیستم عامل اصلی در تمامی محصولات 2017 این شرکت داد. اما هنوز هم تا جایی که توسعه دهنده ها کار خود را بر روی این برنامه تکمیل نکرده اند به عنوان جایگزین می توانند از برنامه های CarPlay و Android Auto بهره ببرند.  پروژه متن باز فورد که توسط شرکت Livio از سال 2013 مدیریت می شود وظیفه طراحی رابط کاربری آن را دارد که برای هر شرکت با گونه های مختلف طراحی می شود.carplay1_crop_600x400

برنامه اختصاصی اپل  از نقشه ها، تماس ها، پیام ها، موزیک، پادکست و شماری از برنامه های دیگری همانند اسپاتیفای بهره می برد که توسط شرکت های بزرگی همانند بی ام و، فورد، GM، هندا،هیوندای ،کیا، نیسان و سایر شرکت ها دیگر استفاده می شود.

با توجه به اطلاعات منتشر شده توسط اپل در مورد حفظ حریم شخصی  برنامه CarPlay، این برنامه اطلاعات بسیار کمی از راننده و خودرو را جمع آوری می کند. علاوه بر آن طبق اطلاعاتی که توسط پورشه ارائه شده است، CarPlay تنها اطلاعات مربوط به شتاب خودرو را جمع آوری می کند این در حالی است که برنامه Android Auto اطلاعات خیلی بیشتری نسبت به CarPlay جمع آوری می کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی