ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

چیپست بلوتوث جدید کوالکام به قابلیت حذف نویز فعال مجهز شده است

کوالکام چیپست بلوتوث جدیدی را معرفی کرده که برای نخستین بار، سیستم حذف نویز فعال را به صورت سخت افزاری در قالب SoC پیاده سازی می کند. این چیپ می تواند تغییرات خوبی را در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۹:۱۴

کوالکام چیپست بلوتوث جدیدی را معرفی کرده که برای نخستین بار، سیستم حذف نویز فعال را به صورت سخت افزاری در قالب SoC پیاده سازی می کند. این چیپ می تواند تغییرات خوبی را در بازار دیوایس های بلوتوث بازار مصرفی عمومی ایجاد کند.

این چیپ مجتمع که بر پایه مدل قبلی CSR8675 توسعه یافته، فناوری حذف نویز را مستقیماً روی سخت افزار پیاده ساخته و در نتیجه نیاز به پس-پردازش را از بین برده، بنابراین سازندگان هدفون های بلوتوث می توانند کیفیت صدای فوق العاده بهتری را با قیمتی ارزان و طراحی ظریف در اختیار کاربر نهایی قرار دهند.

گفتنیست در حال حاضر پر کاربرد ترین سخت افزار مورد استفاده در بین تولیدکنندگان، چیپ CSR8675 کوالکام است که علاوه بر ارتباط بیسیم از طریق بلوتوث، مستقیماً اتصال سیمی را نیز پشتیبانی می کند و به سادگی با پردازنده های سیگنال صوتی سازگاری می یابد.

حال با اضافه شدن قابلیت حذف نویز فعال روی چیپ، قطعاً استقبال بیشتری از آن خواهد شد. لازم به ذکر است مدل پایه CSR8675 از پردازشگر سیگنال دیجیتال 24 بیتی 120 مگاهرتزی برخوردار بوده که با تعبیه درایورها و قطعات صوتی مناسب، بالاترین کیفیت ممکن را در اختیار کاربر قرار می دهد، بنابراین SoC جدید نیز می تواند همین کیفیت را با قابلیت های بیشتر ارائه نماید.

متأسفانه کوالکام اطلاعات بیشتری در مورد زمان عرضه محصولات مبتنی بر این چیپست ارائه نکرده، و فقط می دانیم شرکت Fujikon نخستین کمپانی خریدار این تکنولوژی به شمار می رود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی