ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کفش واقعیت مجازی Taclim محصولی از کمپانی ژاپنی Cerevo معرفی شد

آن طور که مشخص است سال 2017 عصر جدیدی از لوازم جانبی واقعیت مجازی خواهد بود که شرکت های زیادی را به سوی تولید و عرضه دستگاه های مبتنی بر VR سوق داده است. در ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۱:۴۰

آن طور که مشخص است سال 2017 عصر جدیدی از لوازم جانبی واقعیت مجازی خواهد بود که شرکت های زیادی را به سوی تولید و عرضه دستگاه های مبتنی بر VR سوق داده است. در همین راستا شرکت ژاپنی «Cerevo» نسخه پیش نمایش محصول جدید خود با عنوان «Taclim» را به نمایشگاه CES 2017 آورده است.

«Taclim» از یک جفت کنترلر حرکتی و یک جفت کفش تشکیل شده که دارای قابلیت بازخورد هستند به این معنی که با راه رفتن روی سطح با جنس های مختلف و یا ضربه زدن به دشمنان در محیط VR، از طریق لرزاننده تعبیه شده در آن حس متفاوتی را به کاربر القا می کند.

به عنوان مثال، حس منتقل شده به کاربر زمانی که در محیط مجازی بر روی برف راه می رود با زمانی که بر روی چوب قرم می گذارد، اندکی متفاوت است.

گجت یاد شده قادر است از طریق بستر بلوتوث یا وایرلس Sub-GHz به دیگر تجهیزات واقعیت مجازی متصل شود. همچنین در آن از سنسورهای شتاب سنج، ژیروسکوپ و قطب نما استفاده شده که ردیابی حرکت حول 9 محور مختلف را برایش ممکن می سازد.

گفتنی است که «تاکوما ایوازا» مدیرعامل کمپانی «Cerevo» بیان کرده که محصول مورد اشاره در پاییز امسال با قیمت حدودی 1000 تا 1500 دلار راهی بازار خواهد شد. بنابر گفته «ایوازا» بازار هدف آنها بیشتر مالکان کسب و کارهای تجاری است تا بتوانند از «Taclim» برای تبلیغ محصولات و برنامه های خود استفاده کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی