ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کیت Lego Boost هر مجموعه لگو را به ربات های قابل برنامه ریزی تبدیل می کند

ربات های آموزشی قابل برنامه ریزی شرکت هایی همچون Jimu و Cozmo طی سال های اخیر جایگاه خوبی را در بین کودکان و نوجوانان پیدا کرده اند، و شرکت Lego نیز با محصولات Mindstorm در ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۱۴

ربات های آموزشی قابل برنامه ریزی شرکت هایی همچون Jimu و Cozmo طی سال های اخیر جایگاه خوبی را در بین کودکان و نوجوانان پیدا کرده اند، و شرکت Lego نیز با محصولات Mindstorm در این زمینه فعالیت داشته، اما قطعات این ربات ها معمولاً از مجموعه های قدیمی تشکیل شده بودند.

legoboost1

امسال شرکت لگو با معرفی Boost بر محدودیت فوق غلبه کرده، و مجموعه ای از موتورها و قطعات قابل برنامه ریزی را عرضه نموده که با تمامی کیت های لگوی کنونی سازگارند. بدین ترتیب هر مجموعه ای را می توان به اسباب بازی های متحرک و جذاب تبدیل کرد. همچنین با استفاده از اپلیکیشن مربوطه قادر به ضبط صدا و انتقال آن به قطعات نیز هستید.

legoboost9

اپلیکیشن همراه این کیت با سیستم عامل اندروید و iOS سازگار است، و می تواند برنامه ریزی قطعات را با استفاده از ساده ترین دستورات به اجرا در آورد. البته چنین رویکردی طی سال های اخیر از سوی شرکت های مختلف ارائه شده، اما برگ برنده شرکت Lego تنوع محصولات و پرطرفدار بودن آنهاست.

legoboost10

در Lego Boost سه قطعه مهم شامل حسگر زاویه (شیب)، حسگر رنگ و فاصله، و موتور اصلی، عملیات پایه را بر عهده دارند و علاوه بر آنها، 843 قطعه دیگر نیز برای ساخت ربات های مختلف دیده می شوند.

legoboost3

این مجموعه که قیمتی برابر با 160 دلار دارد، از نیمه دوم سال 2017 وارد بازار شده و راهنمای ساخت پنج ربات مختلف از ابتدا همراه با آن عرضه می شود. سپس با آموختن روش استفاده از قطعات، می توان آنها را در دیگر ساختارها نیز به کار گرفت.

legoboost4 legoboost8 legoboost7 legoboost6 legoboost5

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی