ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این برس هوشمند، عادت های اشتباه شما هنگام شانه کشیدن را گوشزد می کند

اینترنت اشیا تا به امروز اتصال وایرلس را به میلیاردها دستگاه آورده است که تا پیش از این dh هیچ قابلیت خاصی نداشتند یا خیلی ساده، قادر به اتصال به اینترنت نبودند. این تکنولوژی همچنین ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۰۸:۰۰

اینترنت اشیا تا به امروز اتصال وایرلس را به میلیاردها دستگاه آورده است که تا پیش از این dh هیچ قابلیت خاصی نداشتند یا خیلی ساده، قادر به اتصال به اینترنت نبودند. این تکنولوژی همچنین تبدیل به بهانه ای برای کمپانی های مختلف شده تا دیگر تمام محصولات خود را با شعار تبلیغاتی «هوشمند» به بازار عرضه کنند.

شاید بهترین مثال برای این مسئله، برس هوشمندی باشد که اخیراً از سوی کمپانی Withings (یکی از زیرمجموعه های نوکیا) و آزمایشگاه ابداعات لورآل معرفی شده و به کمک اتصال وای فای، اطلاعات موی شما و عادت هایتان را نمایش می دهد؛ این قابلیت به صورت تئوری، قرار است به شما کمک کند تا از موهایتان بهتر از سابق مراقبت کنید.

این برس که «Hair Coach» نام گرفته، از یک میکروفون بهره می گیرد تا بتواند به الگوی شانه زدن شما «گوش بسپارد». یک شتاب سنج به همراه سنسور ژیروسکوپ نیز در این برس هوشمند تعبیه شده تا چگونگی شانه کردن موها را تحلیل کنند. ضمناً دیگر سنسورهای دستگاه هم قادر به تشخیص میزان فشار وارده بر موها و نیز شانه کشیدن به موهای خیس یا خشک هستند. در نهایت تمام این اطلاعات به صورت وایرلس از طریق اپلیکیشنی برای موبایل قابل مشاهده است.

شاید پرداخت مبلغی نزدیک به 200 دلار برای برسی که صرفاً اطلاعات مربوط به عادت های شانه کشیدن را نمایش می دهد اندکی غیرمنطقی به نظر برسد. اما قطعاً بسیاری از مردم از چنین ایده ای استقبال خواهند کرد. برس Hair Coach قرار است اواسط سال 2017 میلادی به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی