ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

نیسان و مایکروسافت احتمالا برای استفاده از دستیار کورتانا با همدیگر همکاری می کنند

هفته پیش ولوو همکاری خود با مایکروسافت را رسانه ای کرد که بر اساس آن کمپانی سوئدی نسخه سازمانی نرم افزار اسکایپ (Skype for Business) را با محصولات سری 90 خود یکپارچه می کند. به ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۲۰

هفته پیش ولوو همکاری خود با مایکروسافت را رسانه ای کرد که بر اساس آن کمپانی سوئدی نسخه سازمانی نرم افزار اسکایپ (Skype for Business) را با محصولات سری 90 خود یکپارچه می کند. به عنوان بخش دیگری از همکاری ها، این دو کمپانی احتمال ارایه خودروهای آتی ولوو با سرویس دستیار دیجیتال مایکروسافت یعنی کورتانا را نیز بررسی خواهند کرد.

join-skype-for-business-meeting-in-a-volvo-car

حال خبر می رسد که یک شرکت بزرگ خودروسازی دیگر نیز به استفاده از کورتانا علاقه مند شده است. کمپانی ژاپنی نیسان اخیرا یک ویدیوی جالب منتشر کرده که نقش اصلی در آن به دستیار مایکروسافت سپرده شده است.

در این ویدیو، دستیار کورتانا در در پاسخ به سوال کاربر در رابطه با برنامه کاری روز پنجم ژانویه می گوید: "شما برای CES در لاس وگاس آماده خواهید شد، شاید یک واقعه هیجان انگیزی در پیش باشد." این دستیار سپس لیستی از رویدادهایی را که این کاربر در آن روز شرکت خواهد کرد، ارایه می کند که شامل سخنرانی مقامات نیسان در ساعت 4 بعد از ظهر می شود.

nissan-cortana

این کاربر سپس از کورتانا درخواست می کند تا یک یادآور برای کنفرانس نیسان تنظیم کند. پس از آن لوگوی مایکروسافت با هشتگ های #microsoft، #cortana و #microsoftai نشان داده می شود. با این تفاسیر کاملا مشخص و واضح است که دو کمپانی نیسان و مایکروسافت برنامه ویژه ای برای همکاری با یکدیگر دارند.

renault-nissan-microsoft-azure

برای دیدن نتایج دقیق این همکاری باید چند ساعت دیگر تا رسیدن زمان سخنرانی مقامات نیسان در CES منتظر بمانیم؛ اما آن چیزی که مشخص است اینست که در ماه های اخیر مایکروسافت پیوسته برای دسترسی راحت تر به سرویس کورتانا در تلاش بوده؛ به همین جهت چند هفته پیش کیت توسعه نرم افزار دستگاه ها و کیت مهارت های کورتانا (Cortana Skills Kit  و  Devices SDK) را معرفی کرد که قطعا باعث افزایش توانایی های این دستیار شده و سازندگان مختلف را قادر به استفاده از آن در محصولات خود خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی