ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی LaCie و رونمایی از هارد دیسک هایی که برای مک بوک پرو شما ساخته شده اند

در صورتی که یک مک بوک پرو (با هر پی سی دیگری که به پورت Thunderbolt 3 مجهز شده) را تهیه کرده باشید، احتمالاً پیش آمده که به دنبال حافظه اکسترنالی با ظرفیت بسیار بالا ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۰:۰۰

در صورتی که یک مک بوک پرو (با هر پی سی دیگری که به پورت Thunderbolt 3 مجهز شده) را تهیه کرده باشید، احتمالاً پیش آمده که به دنبال حافظه اکسترنالی با ظرفیت بسیار بالا باشید تا از پورت سریع تر و جدیدتر سیستم خود استفاده نمایید. حالا کمپانی LaCie از یک جفت درایو اکسترنال رونمایی به عمل آورده که با وعده بهره گیری از نهایت پتانسیل های Thunderbolt 3 به بازار عرضه می شوند.

اگرچه خود هارد دیسک - که با نام d2 Thunderbolt 3 شناخته می شود- تنها اندکی نسبت به سابق سریع تر است و سرعت 240 مگابایت بر ثانیه را به ارمغان می آورد، اما قادر به کنار زدن USB-C یا Thunderbolt 3 نیست؛ با این همه، پورت های تعبیه شده روی آن اتصال بسیاری از دستگاه های جانبی را ساده تر کرده و زیبایی پی سی شما را حفظ می کند. کاربران می توانند به این هارد دیسک، یک نمایشگر 5K یا دو نمایشگر 4K یا سه درایو اضافه Thunderbolt 3 را متصل سازند تا تنها یک کابل به پی سی متصل باشد.

همانطور که مطمئناً حدس زده اید، d2 چندان ارزان قیمت نیست و قیمت پایه آن برای مدل 6 ترابایتی، معادل 430 دلار است؛ ضمناً در صورتی که به دنبال فضای ذخیره سازی هرچه بیشتر باشید، مدل های مختلف d2 تا 10 ترابایت حافظه داخلی را نیز مورد پشتیبانی قرار می دهند.

lacie-d2-thunderbolt3-and-rugged-w600

اما گذشته از d2، کمپانی LaCie از هارد اکسترنال Rugged Thunderbolt USB-C نیز رونمایی کرده با ادغام کابل Thunderbolt و پورت USB-C از گستره وسیع تری از سیستم ها پشتیبانی می کند. مدل های مختلف این هارد دیسک فضایی بین 2 الی 5 ترابایت ارائه می دهند و ضمناً امکان تهیه مدل 500 گیگابایتی یا 1 ترابایتی آن نیز وجود دارد.

گفتنی است که با سرعت 510 مگابایت بر ثانیه، مدل 1 ترابایتی، تا 30 درصد از  هارد دیسک های پیشین LaCie سریع است. در نهایت، Rugged Thunderbolt USB-C قرار است با قیمت پایه 250 دلار (برای مدل 2 ترابایتی) به فروش برسد و انتظار می رود به همراه d2 در تاریخی نامعلوم از سه ماهه نخست سال جاری میلادی به بازار عرضه شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مجید
    مجید | ۱۵ دی ۱۳۹۵

    بعد اینارو دیجیکالا با یکسال فاصله میاره، پول خون باباشو هم میگیره!

مطالب پیشنهادی