ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

کورتانا وارد صنعت خودروسازی شد؛ معرفی سیستم کمک رانندگی خودکار BMW

سابقه ب ام و در زمینه توسعه تکنولوژی های کمک رانندگی به سال ها قبل بر می گردد، زمانی که هنوز تسلا از تکنولوژی قدرتمند اتوپایلوت خود رونمایی نکرده بود، ب ام و به لطف ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۵ دی ۱۳۹۵ | ۲۳:۳۷

سابقه ب ام و در زمینه توسعه تکنولوژی های کمک رانندگی به سال ها قبل بر می گردد، زمانی که هنوز تسلا از تکنولوژی قدرتمند اتوپایلوت خود رونمایی نکرده بود، ب ام و به لطف مجموعه رادار های خود ادعا می کرد که توانایی رانندگی خودکار در شرایط بزرگ راهی را برای خودروهایش ایجاد کرده است.

5bmw-2

البته علیرغم انتشار چند عکس و ویدیو هیچ گاه شاهد عرضه و تولید انبوه یک ب ام و مجهز به تکنولوژی رانندگی هوشمند نبوده ایم اما ظاهرا این ماجرا هم در حال تغییر است چرا که این خودروساز آلمانی در جریان CES 2017 مدل مفهومی جدیدی را مبتنی بر سری پنج معرفی کرده است که از تکنولوژی موسوم به "کمک راننده شخصی" برخودار است.

5bmw-6

بخشی از این تکنولوژی مبتنی بر قابلیت های توسعه یافته کورتانای ماکروسافت با همکاری متخصصان ب ام و است. پلت فرم کلی بر مبنای مکان یابی بر روی یک نقشه دیجیتالی دقیق و سیستم های راداری و کنترلی خودرو بنا نهاده شده که همگی بخشی از پلت فرم کانکت درایو BMW هستند.

5bmw-9

از این رو به نظر می رسد که ب ام و راه حل ساده تر و ارزان قیمت تری را نسبت به روش گران قیمت و البته کار آمد تسلا برگزیده است.

طبیعتا میزان دقت و عملکرد کمک راننده شخصی ب ام و در مقایسه با خلبان خودکار تسلا هنوز روشن نیست ولی ظاهرا مدیران مهندسی ب ام و بخشی از مسیر منتهی بر سالن CES در لاس وگاس را از طریق این تکنولوژی پیموده اند که تصاویر آن را در خلال این مطلب مشاهده می کنید.

در زمان انتخاب حالت رانندگی نیمه خودکار، امکان استفاده از سرویس های سرگرمی اینترنتی نظیر مجموعه فیلم های و سریال های آمازون پرایم برای سرنشینان فراهم می شود و سرنشینان می توانند با توجه به قابلیت های کورتانا نیاز های خود را به شکل صوتی مطرح کنند.

5bmw-1

به هرحال آنچه از کلیت ماجرا پیداست اینکه ب ام و پیش از اقدام جدی برای عرضه خودروهای کاملا هوشمند و خود ران در سال 2021، قصد دارد وظایف راننده را با تدارک چنین تکنولوژی های کاهش دهد و ضمن ارائه تجربه های لذت بخش تر از رانندگی از غافله هوشمند سازی خودروها نیز عقب نماند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی