ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بایدو، گوگل کشور چین با دستیار Fishhome به مصاف الکسا می رود

نمایشگاه CES امسال پر بود از گجت هایی که قابلیت های دستیار هوشمند الکسای آمازون را کپی کرده بودند؛ گجت هایی که تقریبا تمامی سازندگان آن ها ادعا داشتند که محصول متفاوتی ارائه کرده اند. ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

نمایشگاه CES امسال پر بود از گجت هایی که قابلیت های دستیار هوشمند الکسای آمازون را کپی کرده بودند؛ گجت هایی که تقریبا تمامی سازندگان آن ها ادعا داشتند که محصول متفاوتی ارائه کرده اند.

اما حقیقت امر این است که بخش اعظم این محصولات دارای قابلیت هایی بودند که امروز برای صاحبان اسپیکر اکوی آمازون به خاطره تبدیل شده؛ کنترل خانه هوشمند، پخش موزیک و قابلیت هایی تکراری که قبلا نیز آن ها را دیده بودیم.

با این حال وبسایت بایدو که مردم سراسر دنیا آن را به عنوان «گوگل چین» می شناسند در CES امسال با محصول متفاوتی ظاهر شد؛ دستیار هوشمندی به نام Fishhome که از قابلیت های متفاوتی نسبت به الکسا برخوردار است.

بر خلاف اسپیکر آمازون اکو یا گوگل هوم، دستیار فیش هوم بایدو دارای نمایشگر بزرگی است تا بتواند پاسخ سوالات کاربران را در آن به نمایش درآورد. این گجت ضمنا دارای یک دوربین هم هست که از طریق آن به شناسایی چهره کاربر پرداخته تا طبق آن پاسخ های متناسبی ارائه کند. همچنین به لطف امکانات فیش هوم می توان از آن برای برقراری مکالمات ویدئویی و استریم زنده تصاویر هم بهره گرفت.

screen-shot-2017-01-04-at-6-47-48-pm-w600

به جز قابلیت هایی که گفتیم، دستیار هوشمند بایدو از همان قابلیت هایی برخوردار است که در دستیار الکسای آمازون دیده بودیم. بنابراین تنها در صورتی قادر به رقابت با اسپیکر اکو خواهد بود که بتواند هوش مصنوعی پیشرفته تری نسبت به آن جهت تشخیص مکالمات محاوره ای کاربران ارائه کند.

این دقیقا همان موضوعی است که گوگل تلاش کرده تا با تمرکز بر آن اسپیکر اکو را شکست دهد؛ ارائه دستیار هوشمند Google Assistant را می گوییم که از دقت خوبی برای تشخیص مکالمات محاوره ای برخوردار است.

در هر صورت دستیارهای دیجیتالی هنوز به مرحله ای نرسیده اند که در تشخیص زبان طبیعی و محاوره ای انسان ها «بی نقص» باشند. اما شاید دستیار هوشمند بایدو بتواند تا حدی به این هدف نزدیک شود.

مسئولین بایدو علیرغم نمایش این گجت در نمایشگاه CES از ارائه هر گونه جزئیات در مورد قیمت و تاریخ عرضه آن خودداری کرده اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی