ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تویوتا CONCEPT i؛ پرورش هوش مصنوعی بر روی چهار چرخ

تویوتا می خواهد به بخشی از خانواده شما تبدیل شود. البته انسان ها سال هاست که به خودروهای شخصی خود عشق می ورزند اما اینبار ماجرا کمی پیچیده تر از نام گذاری یک خودرو آهنین ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۰۱:۱۹

تویوتا می خواهد به بخشی از خانواده شما تبدیل شود. البته انسان ها سال هاست که به خودروهای شخصی خود عشق می ورزند اما اینبار ماجرا کمی پیچیده تر از نام گذاری یک خودرو آهنین و بی روح خواهد بود.

تویوتا کانسپت CONCEPT i را در نمایشگاه CES معرفی کرده که با بهره گیری از هوش مصنوعی در قالب بستری به نام YUI می تواند تا حدی در مورد رانندگی و سلیقه راکبین خود بیاموزد و شخصیتی مستقل و نسبتا باهوش پیدا کند.

ctoy-5

ماجرا کمی به داستان های علمی تخیلی شبیه شده است اما با این روشی که ژاپنی ها در پیش گرفته اند چندان بعید نیست که در آینده نسبت به خودرو خود همان احساسی را داشته باشید که به حیوان خانگی تان دارید.

به هرحال کانسپت تویوتا YUI از برخی جهات نزدیک به مدل مفهومی NEXT 100 ب ام و به نظر می رسد که چند ماه قبل به مناسبت یکصد سالگی این خودروساز آلمانی معرفی شد.

c-toy-2

طراحی عجیب و در عین حال جذاب، ساختار بدنه بسیار متفاوت از خودروهای امروزی و در هایی که بسیار خارق العاده حرکت می کنند همگی در واحد طراحی تویوتا در کالیفرنیا انجام شده است ولی تویوتا از مطرح کردن قسمت های فنی و عملکردی این کانسپت آینده نگر خود خودداری می کند.

YUI از نظر عملکردی می تواند شبیه به siri ظاهر شود و مدیریت کلی سیستم های ارتباطی و جهان خارج را بر عهده گیرد. ایده کلی طراحان تویوتا این بوده است که بتوانند الگویی برای "تجربه سوم" از زندگی را ارائه دهند.

به این معنا که اگر ماندن در خانه یا رانندگی کردن با خودرو را بتوان دو تجربه متفاوت توصیف کرد، کانسپت جدید تویوتا می تواند حالت سومی را ایجاد کند که حد واسط بین این دو خواهد بود. چیزی شبیه به گردش و تفریح با خودرویی هوشمند در عین حال که به مهمترین اطلاعات ارتباطی نیز دسترسی دارید.

c-toy-4

YUI باهوش خود بسیاری امور را تسهیل می کند، طبق سلیقه شما شرایط رانندگی، مسیر ها و حس و حال درونی خودرو را تنظیم می کند و حتی می تواند پیام ها و مسیج های مهم برای شما را بر روی قطعات خودرو نظیر شیشه ها یا صفحات نمایشگر و ..به نمایش در آورد.

به هر حال آنچه واضح است اینکه تویوتا فعلا برنامه ای برای تولید چنین خودرویی ندارد و نمایش کانسپت i بیش از هر چیز در جهت ایده پردازی شیرین مدیران این کمپانی صاحب نام صورت گرفته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی