ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

با حسگر Dosime، از مقدار تابش مواد پرتوزای اطرافتان مطلع شوید

خواه ناخواه، خطرهای زیادی در دنیای اطراف، ما را احاطه کرده اند. چاله، موتور سیکلت، جرثقیل ها و بارهای آن ها که در ارتفاع قرار دارند، و مواد پرتوزا. نمی دانم چه قدر سر و کارمان ...

عماد ساعدی
نوشته شده توسط عماد ساعدی | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

خواه ناخواه، خطرهای زیادی در دنیای اطراف، ما را احاطه کرده اند. چاله، موتور سیکلت، جرثقیل ها و بارهای آن ها که در ارتفاع قرار دارند، و مواد پرتوزا. نمی دانم چه قدر سر و کارمان به این مورد آخری می افتد اما شرکت Dosime حسگر قابل حملی ساخته که می تواند تابش رادیو اکتیو اطراف ما را اندازه گیری کند و از طریق تلفن هوشمند میزان خطرناک بودن آن را به شما اطلاع دهد.

به نقل از سندی پرل (Sandy Perle)، نماینده Dosime، این استارتاپ برای ارائه خدمات و محصولات مرتبط با دانش هسته ای به مردم عام از دل شرکت برق هسته ای Mirion متولد شده است. او اضافه کرد کرد حسگر به کار رفته در این محصول، همان دیود سیلیکنی است که 90 درصد نیروگاه های برق دنیا استفاده می کنند.

این دستگاه برای تشخیص تابش پرتوی X و گاما که بیشترین خطر را برای انسان دارند، طراحی شده است. اما سوال اصلی این که اصلا چرا ما باید درباره میزان تابش رادیو اکتیو در اطرافمان بدانیم؟ توماس لوگان، مدیر عامل این شرکت می گوید: «هر چیزی را که بتوانید اندازه گیری کنید، می توانید تغییر دهید.» و معتقد است که این محصول در تغییر سبک زندگی ما تأثیرگذار خواهد بود.

ما که این محصول را چندان برای مردم عادی کاربردی نمی بینیم. سبک زندگی ما با اطلاع از تابش رادیو اکتیو تغییر می کند یا با کمک کردن به انسان های نیازمند؟ به هر حال کسی چه می داند، شاید بر اثر این جنگ افروزی ها یک روز هم به این دستگاه نیاز پیدا کنیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی