ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ساندبار SJ9 ال جی؛ صدای فراگیر Dolby Atmos در قالبی کوچک

تلویزیون ها روز به روز زیباتر، ظریف تر و با کیفیت تر می شوند، اما چنین وضعیتی را در مورد صدای آنها شاهد نیستیم. در واقع به خاطر کاهش ابعاد، قدرت اسپیکرها نیز کاهش می ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۶:۴۵

تلویزیون ها روز به روز زیباتر، ظریف تر و با کیفیت تر می شوند، اما چنین وضعیتی را در مورد صدای آنها شاهد نیستیم. در واقع به خاطر کاهش ابعاد، قدرت اسپیکرها نیز کاهش می یابد، چون نمی توان بلندگوهای قدرتمند را در قاب باریک تلویزیون های مدرن جای داد.

به همین دلیل در سبد خرید کاربران و در کنار تلویزیون، معمولاً شاهد سینمای خانگی نیز هستیم که طی سال های اخیر مدل های ساندبار مورد توجه بیشتر قرار داشته اند.

همان طور که اطلاع یافتید، ال جی در نمایشگاه CES 2017 از مجموعه سیستم های صوتی خانگی ساندبار خود پرده برداشت، و در این میان مدل SJ9 با پشتیبانی از استاندارد Dolby Atmos یکی از بهترین مدل های بازار محسوب می شود.

lg-sj9-atmos-soundbar-1

سیستم های صوتی فراگیر جدید مانند Dolby Atmos که به آنها شیء گرا یا سه بعدی نیز می گویند، علاوه بر جهات افقی، ارتفاع را نیز به ادراک صوتی کاربر اضافه می کنند و به همین دلیل برای دستیابی به آنها باید از هفت بلندگو یا بیشتر در کنار ساب ووفر استفاده کرد، و ال جی توانسته تمام این مجموعه را در قالب یک ساندبار پیاده سازی نماید.

ساندبار SJ9 از هفت اسپیکر مجزا در یک قاب مشترک تشکیل شده و آمپلی فایر آن می تواند تا 500 وات خروجی واقعی را پشتیبانی کند. در کنار این ساندبار، یک ساب ووفر بیسیم نیز تعبیه شده که فرکانس های پایین را با دقت هرچه تمام تر تولید می نماید.

lg-sj9-atmos-soundbar-2

اگرچه این محصول در کنار تلویزیون و برای تماشای محتوای ویدیویی به کار می رود، اما از تکنولوژی High-Res Audio نیز برخوردار بوده و می تواند فرمت های بدون افت کیفیت (lossless) از جمله WAV یا FLAC را نیز به خوبی پخش کرده، و هرگونه قالب صوتی دیگر را نیز به سطح 24 بیتی 192 کیلوهرتزی برساند.

گفتنیست این ساب ووفر به ارتباط بلوتوث و وای-فای نیز مجهز است و از گوگل کَست نیز پشتیبانی می کند، بنابراین می توانید محتوای صوتی و تصویری کامپیوتر یا تلفن همراه را از طریق SJ9 به تلویزیون انتقال دهید.

ال جی در مورد قیمت و زمان عرضه این محصول هنوز اطلاعاتی را فاش نساخته، اما احتمالاً پس از پایان نمایشگاه CES خبرهای بیشتری در مورد آن خواهیم شنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی