ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپ استور در اولین روز سال 2017 مبلغ 240 میلیون دلار درآمدزایی کرد

اپ استور سال 2017 را با رکوردی بی نظیر پشت سر گذاشت. در همان روز ابتدایی سال 2017، اپ استور شلوغ ترین روز تاریخ خود را با خرید بیش از 240 میلیون دلار تجربه کرد. ...

محسن وفانژاد
نوشته شده توسط محسن وفانژاد | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۵۰

اپ استور سال 2017 را با رکوردی بی نظیر پشت سر گذاشت. در همان روز ابتدایی سال 2017، اپ استور شلوغ ترین روز تاریخ خود را با خرید بیش از 240 میلیون دلار تجربه کرد.

طی یک سال گذشته، توسعه دهندگانتوانستند مبلغ 20 میلیارد دلار از طریق اپ استور کسب درآمد کنند، 40 درصد بیشتر از سال 2015. از زمان گشایش اپ استور در سال 2008 تا به امروز، این رقم 60 میلیارد دلار بوده است.

این رقم درآمد البته به آیفون و سیستم عامل iOS محدود نمی شود، بلکه سیستم عامل های مک، ساعت و تلویزیون را هم پوشش می دهد. حالا تصور کنید که یک سوم این رقم فقط طی یک سال گذشته به دست آمده.

فیلیپ شیلر، چهره شناخته شده بخش بازاریابی اپل می گوید: «2016 با 20 میلیارد درآمد، سال رکوردشکنی اپ استور بود. 2017 نیز در اولین روز خود بزرگترین روز اپ استور در تاریخ را رقم زد.»

او در ادامه می گوید: «می خواهیم از تمامی توسعه دهندگانی که اپلیکیشن های خلاقانه توسعه دادند تشکر کنیم، که به همراه محصولات ما، کمک کردند تا زندگی مردم را غنی سازیم.»

بازه تعطیلات کریسمس نیز بسیار در این موفقیت نقش داشت و در ماه دسامبر به تنهایی 3 میلیارد دلار درآمد کسب شد. Super Mario Run نیز در همین بازه زمانی تاریخ ساز شد و در عرض 4 روز، 40 میلیون بار دانلود شد.

اگرچه سوپر ماریو ران فقط دو هفته انتهایی 2016 در دسترس بود اما در همین مدت زمان اندک توانست در لیست 10 برتر اپ استور جای گیرد. همچنین در روز کریسمس و اولین روز سال 2017 نیز، سوپر ماریو ران بیشترین دانلود را تجربه کرد.

در مجموع، اپ استور حالا 2.2 میلیون اپلیکیشن دارد که نسبت به سال 2015، رقم 20 درصد افزایش یافته است. طی سال 2016، اپل موفق شد تا 17 میلیون دلار برای سازمان های خیریه نیز جمع آوری کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی