ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

در حاشیه CES 2017؛ آیا مایکروسافت نیز به دنبال ساخت ماشین خودران است؟

همزمان با آغاز به کار نمایشگاه CES 2017 این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت قصد دارد در این رویداد چه محصول یا خدمات ویژه ای را ارائه ...

Maryam Mousavi
نوشته شده توسط Maryam Mousavi | ۱۶ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

همزمان با آغاز به کار نمایشگاه CES 2017 این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که غول نرم افزاری دنیا یعنی مایکروسافت قصد دارد در این رویداد چه محصول یا خدمات ویژه ای را ارائه نماید؟ این شرکت پیشتر با معرفی محصولاتی نظیر کینکت و بازی های مختص به آن رویداد مربوط به سال های قبل خبرساز شده بود و امسال نیز انتظار می رفت که مجددا خاطره ساز شود.

البته دو سالی از حضور ردموندی ها در نمایشگاه کالاهای الکترونیک مایکروسافت می گذرد و شور و هیجان برای انتشار خبرهای مهم از سوی آن در این رویداد به نحوی رنگ باخته است. اما خبر خوب آنکه ردموندی ها در تلاشند تا بار دیگر خبرساز شوند البته به شیوه ای متفاوت.

طبق برخی خبرها، غول نرم افزاری مشغول مذاکره با برخی از بزرگ ترین کمپانی های حاضر در این رویداد است و گویا برنامه های ویژه ای را برای همکاری با آنها در سر دارد.

Steve Guggenheimer از مدیران مایکروسافت در این باره به شبکه ZDNET گفته: هم اکنون طیف وسیعی از محصولات هوشمند در بازار موجود است که تقریبا تمامی جوانب صنعت را دستخوش تغییر کرده اند. امروزه استارتاپ ها و صنایع مختلف با انرژی وصف ناشدنی تلاش دارند که به راهکارهای جدیدی برای استفاده از تکنولوژی دست پیدا کنند.

وی همچنین در صحبت هایش خاطرنشان کرده که مایکروسافت تلاش داشته در دو سال اخیر عمده تمرکز خود را روی جنبه تکنولوژیک CES قرار دهد تا بُعد مصرفی آن. به باور او CES نمایشگاهی برای عرضه تکنولوژی است تا کالاهای مصرفی. البته نمی توان اینطور قلمداد کرد که شرکت ردموندی با این اظهارات از ارائه محصولات و دستاوردهایش در CES به کلی صرفنظر کرده است.

بسیاری باور دارند که مایکروسافت امسال از طرح ها و برنامه هایش برای ماشین های خودران پرده بر می دارد و آنچه محصولات آن در این حوزه را از دیگران متمایز می کند نحوه به کار گیری هوش مصنوعی است.

در گزارش News 18 به نقل از این مدیر ارشد مایکروسافت در این رابطه آمده است: ربات های مبتنی بر هوش مصنوعی در آینده ارتباطات لازم را میان شرایط ترافیکی و عابران پیاده برقرار می کنند و برای این منظور از حسگرهای به خدمت گرفته شده در خودروها (ارتباطات خودرو با خود و خودرو با زیرساخت)، رادار، دوربین، سیستم های لیدار و بسیاری موارد دیگر بهره می جویند.

حال اینکه گفته های Guggenheimer چه معنا و مفهومی خواهند داشت، مساله ایست که صرفا با گذر زمان مشخص می شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی