ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

ورود رسمی نیسان ایکس تریل به بازار [تماشا کنید]

بازگشت نیسان به بازار خودرو کشورمان را باید به فال نیک گرفت، این خودروساز خوشنام ژاپنی به واسطه نماینده خاورمخممیانه خود و شراکت با گروه جهانگیر آریا، قصد دارد تا تجربه ای متفاوت را برای ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

بازگشت نیسان به بازار خودرو کشورمان را باید به فال نیک گرفت، این خودروساز خوشنام ژاپنی به واسطه نماینده خاورمخممیانه خود و شراکت با گروه جهانگیر آریا، قصد دارد تا تجربه ای متفاوت را برای مشتریان ایرانی به ارمغان آورد.

پس از عرض اندام موفقیت آمیز نیسان جوک در بازار که با استقبال قابل توجه مشتریان همراه بوده است، چندی پیش زمزمه های معرفی کراس اوور خانوادگی اکس تریل در کشورمان مطرح شده بود و شب گذشته در نمایندگی نیاوران نیسان مراسمی در جهت رونمایی از این محصول شاخص برگزار شد.

1nis-9

شاید مهمترین مشخصه ایکس تریل را بتوان فهرست تجهیزات جانبی و آپشن های رفاهی گسترده آن دانست که در مقایسه با سایر خودروهای موجود در این سگمنت بسیار کامل به نظر می رسد.

1nis-5

برای مثال از جمله امکانات شاخص نیسان ایکس تریل می توان به کروز کنترل، رادارهای نقطه کور و هشدار خروج از خط، سیستم استارت استاپ برای کاهش مصرف سوخت در زمان توقف های کوتاه مدت، دوربین های 360 درجه، سیستم چهارچرخ متحرک دائمی نیسان 4X4 و مجموعه بسیار کاملی از امکانات و تجهیزات ایمنی، از کیسه های هوای پرده ای تا سیستم های کمک رانندگی اشاره کرد.

1nis-4

جالب است بدانید که در زمان رانندگی خارج از جاده ای و یا در ترافیک شهر ها، سیستم جلوگیری از حرکت رو به عقب خودرو (در مسیر های سربالایی) می تواند بسیار سودمند باشد و استرس راننده در مورد حرکت رو به عقب خودرو و احتمال برخورد به خودروهای پشت سر را کاملا از بین ببرد. این تکنولوژی با نام های متفاوتی توسط خودروسازان مختلف معرفی شده است اما در مورد ایکس تریل علاوه بر این سیستم شاهد مجموعه کنترل سرعت در سرازیری هستیم که عملکرد موثری در رانندگی آفرود دارد.

1nis-7

سازگاری با شرایط ایران

نیسان ایکس تریل به پیشرانه ای 2.5 لیتری با قدرت 171 اسب بخار مجهز است و به لطف دوام معروف موتورهای ژاپنی حتی در صورت استفاده از بنزین معمولی نیز می تواند عملکرد خود را حفظ کند، این در حالیست که بسیاری از خودروهای مُدرن دیگر تنها با بنزین سوپر سازگاری دارند و در صورت استفاده از بنزین معمولی دچار آسیب می شوند.

1nis-11

گیربکس CVT (ضریب متغییر پیوسته) ایکس تریل نیز با پسوند اکسترونیک، رفتاری نزدیک به گیربکس های معمولی را توامان با ویژگی های مهندسی و اقتصادی ذاتی گیربکس های CVT ارائه می دهد و یکی از نقاط قوت ایکس تریل در زمینه کاهش مصرف سوخت و افزایش دوام پیشرانه محسوب می شود.

1nis-6

این گیربکس درواقع نسل دوم از گیربکس های CVT نیسان به حساب می آید با رفع نقایص نسل نخست، به نحوی توسعه یافته که شریک تجاری نیسان (گروه رنو) نیز از آن برای محصولاتش استفاده می کند و به یک تکنولوژی ثابت در خودروهای مشترک رنو- نیسان مبدل شده است.

1nis-12

تجهیزات رفاهی نیسان ایکس تریل

در سطح بازار خودرو، سال هاست که گروه جهانگیر آریا به عرضه خودروهای فول آپشن شهرت پیدا کرده است، نیسان ایکس تریل عرضه شده توسط شرکت جهان نوین آریا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

1nis-3

به همین دلیل نیسان اکستریل به شکل استاندارد با آپشن هایی نظیر صندلی های چرمی با تنظیم برقی و گرمکن برای سرنشینان جلو، تهویه مطبوع اتوماتیک دو منطقه ای، سانروف پانوراما، چراغ های زنون با روشنایی خودکار و رشته های LED مخصوص روز تکمیل شده با سیستم نور بالای خودکار، درب صندوق عقب برقی، صفحه نمایش لمسی 7 اینچی مجهز به GPS و حتی قابلیت تنظیم فاصله طولی صندلی های عقب اشاره کرد.

1nis-2

در واقع یکی از نکاتی که در طراحی داخلی نیسان اکستریل مد نظر  قرار گرفته است همین مورد راحتی سرنشینان عقب و کیفیت سواری کلی خودروست که در میان برترین خودروهای هم رده خود قرار می گیرد.

قیمت و شرایط بازار نیسان ایکستریل

با توجه به روند صعودی قیمت ارز طی روزهای اخیر، متاسفانه شاهد افزایش قیمت اغلب خودروهای وارداتی در سطح بازار هستیم اما مدیران جهان نوین آریا قیمت 248 میلیون تومان را برای این مدل آپشنال نیسان ایکس تریل در نظر گرفته اند که رقمی در حد و اندازه سایر خودروهای فول آپشن رقیب به نظر می رسد.

1nis-8

هرچند باید گفت که به جنجال مربوط به منع واردات خودروهای مونتاژ آمریکا، یکی از مهمترین رقبای اکستریل یعنی هوندا CR-V عملا از بازار خارج شده است و حالا رقابت تمامی ژاپنی بین نیسان ایکس تریل و تویوتا RAV4 در جریان است که البته RAV4 نیز این روزها به دلیلی نامشخص دچار مشکلات شماره گذاری شده است.

1nis-10

از این رو شاید عجیب نباشد که مدیران جهان نوین آریا، نیسان اکستریل را در خودرویی بی رقیب در بازار معرفی می کنند. هرچند باید گفت که میستوبیشی اوت لندر نیز حداقل از نظر سگمنت بدنه و مشخصات فنی در همین رده قرار می گیرد و با صرف نظر از خودروهای کره ای موجود در این کلاس و DS 6 که یک کلاس کوچکتر از این خودروهاست، ایکس تریل می تواند به لطف تجهیزات رفاهی کامل خود از سد رقبای کم آپشن تری نظیر تویوتا RAV4 و میتسوبیشی اوت لندر عبور کند و به SUV ژاپنی یکه تاز بازار مبدل شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (9 مورد)
  • Mi Amir
    Mi Amir | ۱۷ دی ۱۳۹۵

    نیسان حرف نداره خصوصا گیربکس این ماشین

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی