ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوربینی به نام Face Camera که امکان ثبت سلفی های سه بعدی و دقیق را فراهم می کند

به تازگی و در جریان نمایشگاه CES 2017، دوربینی به نام Bellus3D Face Camera معرفی شده که می تواند اسکن هایی سه بعدی و بسیار دقیق از چهره شما تهیه کند. این دستگاه که روی ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۱۷ دی ۱۳۹۵ | ۱۷:۰۰

به تازگی و در جریان نمایشگاه CES 2017، دوربینی به نام Bellus3D Face Camera معرفی شده که می تواند اسکن هایی سه بعدی و بسیار دقیق از چهره شما تهیه کند. این دستگاه که روی تبلت ها و اسمارت فون های اندرویدی قرار می گیرد، قادر به ثبت تصاویری با رزولوشن بالا و واقع گرایانه از صورت افراد، در عرض چند ثانیه است.

Face Camera از دو سنسور فروسرخ 1.2 مگاپیکسلی، یک سنسور رنگی 1.2 مگاپیکسلی و دو پروژکتور لیز فروسرخ بهره گرفته و با استفاده از دوربین تبلت یا موبایل، اسکن نهایی را رنگ آمیزی می کند. روند اسکن صورت به راحتی هرچه تمام تر صورت می گیرد و کافی است دستگاه را در مقابل صورت خود قرار داده و سرتان را به آرامی به سمت چپ و راست بچرخانید؛ بعد از این، اسکن در عرض 20 ثانیه به پایان می رسد.

گفتنی است که دوربین مورد اشاره، نتایج کار را در قالب فایل های استاندارد با فرمت obj تحویل می دهد و به همین جهت، استفاده از آنها در پروژه های سه بعدی به آسانی صورت می گیرد.

شرکت Bellus3D می گوید که هنوز به دنبال اپلیکیشن های بیشتری برای تجارت های مختلف یا کاربران عادی است و ایده های این اپلیکیشن ها می تواند از ساخت آواتار های شخصی سازی شده واقعیت مجازی تا اپلیکیشنی برای پرینت ماسک های سه بعدی متغیر باشد. Face Camera کماکان در مرحله آزمایشی به سر می برد اما Bellus3D امیدوار است که آن را طی سال 2017 با قیمت 300 دلار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی