ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمپانی Zotac کارت گرافیک GTX 1080 مینی را معرفی کرد

تمام بررسی کنندگان در بی رقیبی GeForce GTX 1080 به عنوان سریع ترین کارت گرافیکی که تاکنون ساخته شده، هم نظر بوده و معتقد هستند که در حال حاضر بهترین انتخاب برای بازی های کامپیوتری ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۸ دی ۱۳۹۵ | ۲۱:۴۵

تمام بررسی کنندگان در بی رقیبی GeForce GTX 1080 به عنوان سریع ترین کارت گرافیکی که تاکنون ساخته شده، هم نظر بوده و معتقد هستند که در حال حاضر بهترین انتخاب برای بازی های کامپیوتری و استفاده از هدست های واقعیت مجازی است.

اما تنها مشکل کارت گرافیک مذکور طول حدوداً 30 سانتی متری آن است که موجب شده در کیس های کامپکت خانگی جای گیرد. اینجاست که کمپانی Zotac به کمک شما می آید و از مدل GeForce GTX 1080 مینی رونمایی می کند.

55750_04_zotacs-geforce-gtx-1080-mini-super-small-beast

مهندسان شرکت Zotac موفق شده اند که بزرگترین و حجیم ترین کارت گرافیک نسل حاضر را بدون کاهش قابلیت های خیره کننده آن، در اندازه ای کوچکتر تولید کنند. به گفته نماینده شرکت سازنده در نمایشگاه CES 2017، کارت گرافیک ساخته شده توسط آنها از 8 گیگابایت حافظه رم GDDR5X بهره می برد و در واقع اندکی نیز نسبت به نسخه اصلی انویدیا سریع تر بوده و فرکانس پایه و افزایشی آن به ترتیب معادل با 1620 و 1759 مگاهرتز است.

55750_09_zotacs-geforce-gtx-1080-mini-super-small-beast

اما ویژگی منحصر بفرد GeForce GTX 1080 مینی، کاهش 23 درصدی طول آن نسبت به نسخه قبلی است که از 30 سانتی متر به 22 سانتی متر تقلیل یافته است. همچنن برای اتصال محصول یاد شده به مادربورد، یک درگاه 8 پینی PCIe کفایت می کند.

گفتنی است که پیش از این نیز شاهد کاهش حجم برخی از کارت های گرافیک و تولید مدل های مینیاتوری از GeForce GTX 970، GeForce GTX 1070 و AMD Radeon R9 Nano بوده ایم. درست است که طول 22 سانتی متری هنوز در برابر گرافیک های معمول 15 تا 18 سانتی متری کمی زیاد است اما کاهش حجم بهترین GPU حال حاضر تا به این اندازه نیز کاملاً شگفت انگیز خواهد بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • محمد
    محمد | ۱۹ دی ۱۳۹۵

    ما که نمی توانیم بخریم ولی اگه می توتستیم الان تو قلبمان بود

  • Ostadi
    Ostadi | ۱۸ دی ۱۳۹۵

    زوتک عالیه

مطالب پیشنهادی