ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا ممکن است که سامسونگ بازار رقابت در هند را به برندهای چینی واگذار کند؟

قیمت موبایل های هوشمند نزد خریداران از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و روز به روز توجه مشتریان به آن بیشتر می شود. این مسئله در کشورهایی نظیر هند بیشتر به چشم می خورد و کمپانی ها برای رقابت ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۱۹ دی ۱۳۹۵ | ۱۸:۱۵

قیمت موبایل های هوشمند نزد خریداران از درجه اهمیت بالایی برخوردار بوده و روز به روز توجه مشتریان به آن بیشتر می شود. این مسئله در کشورهایی نظیر هند بیشتر به چشم می خورد و کمپانی ها برای رقابت ناچار هستند که قیمت محصولات خود را کاهش دهند.

بر اساس گزارش مؤسسه تحقیقات فناوری «Counterpoint»، سامسونگ در رقابت با برندهای ارزان قیمت چینی در حال شکست خوردن است. طبق آخرین آمار غول تکنولوژی کره در ماه نوامبر 2016 سهمی معادل با 21 درصد از بازار تلفن های همراه هند را در دست داشت که نسبت به زمان مشابه در سال 2015 با کاهشی 9 درصدی مواجه شده است.

اما در این حال سهم شرکت های چینی لنوو، وان پلاس، جیونی و شیائومی به شکل قابل ملاحظه ای افزایش یافته است. «Counterpoint» اعلام کرده است که کمپانی های مذکور 50 درصد از کل بازار تلفن های همراه هند را در اختیار دارند که نسبت به سال گذشته 19 درصد افزایش یافته است.

علاوه بر آن در رده موبایل های 120 تا 440 دلاری، مقدار 68 درصد از سهم بازار به برندهای چینی اختصاص یافته است. در مقابل، سهم سامسونگ در رده قیمتی مورد اشاره با کاهشی 14 درصدی نسبت به نوامبر 2015 رو به رو بوده است.

نکته قابل توجه این است که برندهایی مانند شیائومی، وان پلاس و غیره به دلیل ساخت اسمارت فون هایی با مشخصات خوب به همراه قیمت مناسب، نزد مردم هند از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

اگر روند حال حاضر ادامه پیدا کند، کمپانی کره ای مجبور است برای ماندن در بازار رقابت، قیمت گجت هایش را کاهش دهد. اما علاوه بر سامسونگ، کمپانی های هندی نظیر «میکرومکس»، «لاوا» و «کاربن» نیز با مشکلاتی در فروش رو به رو هستند و سهم آنها در طول یک سال از 40 درصد به 20 درصد کاهش یافته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی