ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مدیران اجرایی ارشد سامسونگ از سوی دادستانی کره جنوبی احضار شدند

در میانه تحقیقات مربوط به رسوایی اخیر «پارک گون هه» رئیس جمهور کره جنوبی، مدیران اجرایی سامسونگ نیز از سوی مقامات قضایی این کشور فراخوانده شدند. «هونگ جونگ سوک» سخنگوی دفتر ویژه دادستانی پرونده مذکور ...

حمید مقدسی
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۱۵

در میانه تحقیقات مربوط به رسوایی اخیر «پارک گون هه» رئیس جمهور کره جنوبی، مدیران اجرایی سامسونگ نیز از سوی مقامات قضایی این کشور فراخوانده شدند.

«هونگ جونگ سوک» سخنگوی دفتر ویژه دادستانی پرونده مذکور اعلام کرد «چوی گی سونگ» و «چانگ چونگ کی» دو تن از مدیران ارشد این کمپانی برای بازجویی احضار شده اند. البته اتهامی به این دو وارد نیست و به عنوان شاهد حضور می یابند، اما با روشن شدن ابعاد مختلف ماجرا شاید وضعیت آنها تغییر کند.

این فراخوان در ادامه اقدامات قبلی مقامات قضایی کره جنوبی در ماه گذشته و احضار «جی وای لی» رئیس گروه سامسونگ و معاون ارشد سامسونگ الکترونیکس، بزرگ ترین تولید کننده موبایل در جهان صورت گرفت.

سؤال اصلی از مقام ارشد سامسونگ، این بود که آیا این مجموعه هلدینگ در قبال ارائه کمک های مالی به نهادهای تحت کنترل «چوی سون سیل» دوست دیرین رئیس جمهور این کشور و متهم اصلی رسوایی سیاسی اخیر، مساعدت هایی در مورد صادرات و واردات یا دیگر موارد مشابه دریافت می داشته یا خیر.

منابع خبری گزارش می دهند «لی» در صحبت هایش چنین اتهاماتی را به طور کامل رد کرده است. سخنگوی این کمپانی در مورد احضار دو مقام دیگر توسط دادستانی پاسخی به خبرگزاری ها نمی دهد.

گفتنیست با همه این تفاسیر، سامسونگ الکترونیکس در گزارش اولیه خود راجع به عملکرد مالی سه ماهه آخر سال مالی 2016 اعلام کرد بیشترین سود عملیاتی را طی سه سال گذشته به دست آورده. این افزایش 50 درصدی باعث شد که دیروز ارزش سهام این شرکت به بالاترین مقدار تاریخ خود برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی