ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

افزایش جریمه رانندگان تهرانی به ضرر خودروسازان تمام می شود

این روز ها ممکن است در خیابان های پر رفت و آمد و شلوغ تهران خودروهای عجیب پژو 206 مجهز به چند دوربین را ببینید. چند روزی است که طرح مکانیزه کنترل تخلفات ساکن ، ...

تیم خودرو
نوشته شده توسط تیم خودرو | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

این روز ها ممکن است در خیابان های پر رفت و آمد و شلوغ تهران خودروهای عجیب پژو 206 مجهز به چند دوربین را ببینید. چند روزی است که طرح مکانیزه کنترل تخلفات ساکن ، مامور مبارزه با پارک های دوبل و پارک در مکان های ممنوعه شده و مدیر فنی این طرح اخیرا از اعمال قانون دو هزار خودرو در هر ساعت خبر داده است.

تمامی مراحل این نوع جدید از اعمال قانون به صورت مکانیزه است و در صورت تشخیص پارک ممنوعه دوربین جلویی پلاک آن خودرو را تشخیص داده و دوربین عقب خودرو را اعمال قانون کرده و همزمان اطلاعات در پایگاه داده های این ستاد ذخیره می شود.

206-fine-5

اگر شهرداری به فکر گسترش محل های پارک و یا پارکینگ های طبقاتی نباشد ، احتمال این نوع از جریمه ها رکورد دار جدید در لیست تخلفات راهنمایی و رانندگی خواهد بود.

206-fine-1

در واقع این سوال به وجود خواهد آمد که چرا به جای ایجاد طرحی برای جریمه این رانندگان ، محل های پارک در کلان شهر هایی مانند تهران افزایش نمی یابد و همچنان صورت مساله ، یعنی کمبود شدید جای پارک در تهران باعث به وجود آمدن چنین آمار های عجیب و غریبی در صدور برگ های جریمه می شود.

مسلما شهروندان تهران با توجه به ترافیک و اخذ جریمه های متعدد، کمبود جای پارک، احتمال وقوع تصادف و ده ها مشکل دیگر، از رانندگی در این کلان شهر لذتی نمیبرند و به ناچار تن به خرید خودرو درگیر شدن با این مشکلات می دهند.

206-fine-3

بنابراین ریشه مشکل ترافیک، آلودگی هوا و البته تخلفات متعدد رانندگی را باید در کمبود وسایل نقلیه عمومی جستجو کرد که متاسفانه هنوز راه حل سریعی برای رفع این کمبود بسیار جدی مطرح نشده اما همانطور که مشخص است هر روز با نصب دوربین های بیشتر و وضع قوانین جدید، رانندگی در تهران سخت تر و پر هزینه تر می شود.

206-fine-6

بدون شک افزایش کنترل تکنولوژیک پلیس بر آمد و شد در کلان شهری مانند تهران به خودی خود امری مثبت تلقی می شود اما واضح است که چنین نظارت هایی باید در راستای رفع یا کاهش مشکلات شهری انجام شود تا گره ای از کار شهروندان باز شود.

206-fine-4

از منظر قانونی ظاهرا بخشی از درآمد ناشی از جرایم رانندگی باید برای اموری نظیر توسعه مترو، اتوبوس و احتمالا پارکینگ های عمومی صرف شود اما در این زمینه حواشی مختلفی وجود دارد و آنطور که از شواهد امر بر می آید شهرداری تهران همواره از کمبود بودجه برای تامین هزینه چنین پروژه هایی گله مند است.

parking-irankhodro

به هرحال اگر وضعیت به همین منوال ادامه پیدا کند با توجه به معضلات یاد شده انگیزه شهروندان برای خرید خودرو هر روز بیشتر از دیروز کاهش می یابد و در نهایت این صنعت خودروسازی است که از کمبود مشتری دچار آسیب و زیان خواهد شد، سرنوشتی که ظاهرا مقدر شده و راه برون رفتی برای پیشگیری از وقوع آن دیده نمی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (13 مورد)
  • afshingm
    afshingm | ۶ شهریور ۱۳۹۶

    پارکینگ درست و حسابی که تو شهر درست نمی کنند! همون پارکینگ هایی هم که هست قیمت خون باباشونو واسه ورودی میگیرن! خودرو درست و حسابی و معقول که نمیسازن! بنزین هم میخوان گرون کنند! بعد از اونور هم میان هر روز روش های نوین برای جریمه کردن ملت اختراع میکنند!!! خوب عزیز من یه کلام بگید مردم برن بمیرن دیگه این کارا چیه !؟

  • keivan
    keivan | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    هر کس که تونست بگه تو این کشور مسئول کیه باید دستشو بوسید
    راهنمایی رانندگی میگه فروش حاشیه خیابان توسط شهرداری رو قانونی نمیدونه.
    حالا ۲ تا سوال مطرح میشه اول اینکه ایا اصلا نظر تو مهم هست یا نه؟اگر که مهم نیست خواهشا نظر نده.اگرم شما مسئولیت یا اختیاراتی در ابن زمینه داری حرف نزنی سنگین تره چون شهردار چلغوز اباد هم واسه حرفت تره خورد نمیکنه.
    طرف پیمانکار چنتا خیابون اصلی میشه تو مزایده متعهد میشه به شهرداری ماهی ۱۰۰ میلیون واسه اجاره جا پارک پرداخت کنه،چنتا بیکار به عنوان پارکبان رو ازشون سند و چک میگیره میسپاره به اونا،میگه ماهی ۲۲۰ میلیون تومن باید به من از پول پارک بدین،ندین از جیب خودتون باید پرداخت کنین.
    این وسط ۱۰۰ میلیون تومن ماهانه کاملا رایگان میره تو جیبش بدون کوچکترین حرکتی،۲۰ تومن از ۲۲۰ رو هم میده به کسی که جواز اون خیایون هارو بهش داده.
    دیگه حرفی ندارم......? ? ? ?

    • keivan
      keivan | ۲۳ دی ۱۳۹۵

      اتفاقا جریمه ها و نظارت باید شدید تر بشه ولی باید جریمه و نظارت بر شهرداری که میاد تو محل پر جمعیت و پر رفت وامد جواز ساختمون ۱۰۰۰ طبقه رو میده هم خیلی بیشتر کنن،حداقلش اینکه فقط یه پلاکارد به اسم اون شخص و اشاره به اشتباهش جلو در شهرداری بزنن که خودش اگه شعور داشته باشه استعفا بده بره.

  • X102۴
    X102۴ | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    چقدر آشغال تو عکس آخری ریخته

  • Me.n.KHOF4SH
    Me.n.KHOF4SH | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    دیروز رفتم پارک آب و آتش، عوضیا ساعتی 1500 تومن پول پارک کنار خیابون میگیرن! کارت پارکم قبول نمیکنن! اینم از حل مشکلات ترافیکی مملکت. خدا لعنتشون کنه

  • redstar6486
    redstar6486 | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    چون پارکینگ با حمل و نقل عمومی به اندازه کافی نیست، دلیل نمیشه مردم قانون رو زیر پا بگذارند. منطق نگارنده عملا یعنی چون فقر هست، دستگیری دزدان فایده نداره!

    • سعید
      سعید | ۲۰ دی ۱۳۹۵

      عزیزم نمیشه که تو جای پارک نسازی بعد بگی پارک نکن
      قانون مملکت همیشه مغایرت داره با واقعیت زندگی ما
      خود من نصف جریمه هام مربوط به جای پارک چرا چون من وقتی مادر م میبرم دکتر جا پارک بود نبود برام مهم نیست هزینشو میدم چون سلامت مادر برام مهم تره حالا سوال من این خب چرا باید مجور مرکز بیمارستانی و پزشکی بدید ولی فکر مراجعه کنندگانش نباشی

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی