ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آلفابت هزینه ی ساخت رادار برای خودروهای بدون راننده را 90 درصد کاهش داد

ماه گذشته بود که آلفابت (شرکت مادر گوگل) نام بخش توسعه ی اتومبیل های بدون راننده ی خود را به Waymo تغییر داد و اندکی پیش هم از تازه ترین مدل آزمایشی یعنی کرایسلر Pacifica ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۳۰

ماه گذشته بود که آلفابت (شرکت مادر گوگل) نام بخش توسعه ی اتومبیل های بدون راننده ی خود را به Waymo تغییر داد و اندکی پیش هم از تازه ترین مدل آزمایشی یعنی کرایسلر Pacifica پرده برداشت.

حالا مدیر ویمو در مورد سنسورهای اختصاصی به کار رفته برای خودران کردن مینی وَنِ کرایسلر توضیحات جدیدی ارائه کرده است. John Krafcik می گوید واحد تحقیق و توسعه ی این شرکت برای حذف راننده در اتومبیل جدید رادار نوری (LiDAR) تازه ای ابداع کرده که نیاز به استفاده از حسگرهای متعدد را مرتفع می کند و به کاهش هزینه ی ساخت اتومبیل های خودران منجر می شود.

در نمایشگاه CES امسال شاهد بودیم که خودروسازهای مشهور نسخه بدون راننده از اتومبیل های خود را رونمایی کردند و شرکت های حوزه فناوری هم برای محقق کردن این موضوع عمدتاً روی توسعه بخش نرم افزاری تمرکز کرده اند.

برای مثال انویدیا که سیستم کمک راننده را برای آئودی و مرسدس بنز توسعه می دهد یا مایکروسافت که قصد دارد یک پلتفرم ابری برای خودروها راه اندازی کند.

اما روش آلفابت اندکی با دیگران متفاوت است. این شرکت تمایل دارد توسعه ی سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز را به شکل همزمان در دست داشته باشد تا هماهنگی بالاتری بین آنها به وجود آورد.

waymo-fully-self-driving-chrysler-pacifica-hybrid-6

این رویه مشابه همان کاری است که اپل سالها در پلتفرم مک و iOS انجام داده و حالا مایکروسافت هم تصمیم گرفته فقط بخش نرم افزاری توسعه ی ویندوز را انجام ندهد و سخت افزار مورد نیاز برای اجرای آن را نیز به دست خودش طراحی کند، چرا که با این روش عملکرد دستگاه بهینه تر است تا اینکه یک تولید کننده ی دیگر لپ تاپ و کامپیوتر را تولید کند و شما تنها سیستم عامل ویندوز را روی آن قرار دهید.

در اتومبیل های بدون راننده فعلی عموماً شاهد استفاده از رادارهای نوری با بُرد متوسط روی سقف وسیله نقلیه هستیم، اما ویمو حسگرهای جدید با بُرد بلند و کوتاه طراحی کرده که میزان دقت خودرو برای زیر نظر گرفتن محیط اطراف را افزایش می دهد.

علاوه بر این توجه داشته باشید که روش جدید هزینه ی ساخت رادار نوری برای خودروهای بدون راننده را 90 درصد کاهش داده و به 7500 دلار رسانده است.

در پایان گفتنی است که گوگل با پیمایش بیش از 4 میلیون کیلومتر توسط خودروهای بدون راننده اش، بالاترین رکورد را در این زمینه در اختیار دارد، رقمی که انتظار می رود با اضافه شدن مدل جدید Pacifica به خیابان های دو ایالت کالیفرنیا و آریزونا در ماه جاری، ظرف 8 ماه به نزدیک 5 میلیون کیلومتر برسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی