ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اختصاصی دیجیاتو: نگاه نزدیک به کوله پشتی واقعیت مجازی MSI [تماشا کنید]

بسیاری از غول های حوزه فناوری از مایکروسافت گرفته تا سامسونگ و سونی و حتی HTC روی توسعه ی هدست های واقعیت تمرکز کرده اند و همین موضوع نشان می دهد این صنعت نوپا چه ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۳۰

بسیاری از غول های حوزه فناوری از مایکروسافت گرفته تا سامسونگ و سونی و حتی HTC روی توسعه ی هدست های واقعیت تمرکز کرده اند و همین موضوع نشان می دهد این صنعت نوپا چه آینده ی درخشانی در پیش دارد.

اما هدست واقعیت مجازی تنها نیمی از کار است و برای راه اندازی آن به یک کامپیوتر قدرتمند با توان پردازش گرافیکی بسیار بالا نیاز دارید. البته چنین کامپیوترهایی هرچند گران قیمت، اما کاملاً دست یافتنی هستند.

تنها مشکل در این میان بزرگ و سنگین بودن کامپیوترهای قدرتمند به حساب می آید که باید هدست خود را به آنها متصل نمایید. تصور کنید هدست به چشم دارید و در دنیای واقعیت مجازی غرق هستید، اما ناگهان با گیر کردن به کابل بلندی که هدست شما را به کامپیوتر غول پیکر متصل کرده، روی زمین دنیای واقعی پرتاب شوید.

هیچ چیز بیشتر از این اتفاق نمی تواند لذت انجام بازی های مجازی را زایل کند و MSI هم بر همین اساس در نمایشگاه CES 2017 در شهر لاس وگاس از کامپیوتر VR One برده برداشته که با وجود قدرت پردازش چشمگیر، می توانید آن را مثل یک کوله پشتی نه چندان بزرگ به پشت انداخته و مورد استفاده قرار دهید.

توان پردازش گرافیکی بالای این کامپیوتر جذاب از پردازنده Core i7 اینتل و کارت گرافیک GTX 1070 اینتل سرچشمه می گیرد که ترکیب آنها برای از پا درآوردن موجودات دنیای مجازی به راحتی کفایت می کند.

نیروی مورد نیاز دستگاه نیز از طریق دو باتری قدرتمند تامین می شود تا نیازی به متصل کردن VR One به پریز برق وجود نداشته باشد. این دو باتری با هر شارژ کامل 1.5 ساعت لذت بردن از دنیای واقعیت مجازی را برای شما امکان پذیر می کنند.

اما نکته ی جالب تر اینکه باتری های دستگاه قابل hot-swap کردن هستند، به این معنا که وقتی مشغول استفاده از یکی از باتری ها هستید، می توانید باتری دیگر را خارج و به شارژر متصل کنید، بدون اینکه قطع و وصل کردن یکی از باتری ها مشکلی در عملکرد دستگاه ایجاد کند.

VR One درگاه های متنوعی هم دارد تا دست شما برای اتصال انواع هدست های واقعیت مجازی باز باشد، از HDMI و تاندربولت گرفته تا مینی دیسپلی پورت.

در پایان از شما دعوت می کنیم عملکرد کامپیوتر کوله پشتی VR One را در گزارش اختصاصی دیجیاتو از غرفه ی MSI در نمایشگاه CES 2017 مشاهده فرمایید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Sorena
    Sorena | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    فقط در توصیف اون میشه گفت wow

مطالب پیشنهادی