ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

الماس های گمشده؛ با دیده نشده ترین بازی های موبایل سال 2016 آشنا شوید

هنگام معرفی Hyperburner هم این مسئله را گفته بودیم؛ همیشه بین هیاهوی بازی های معروف، بعضا عناوینی میبینیم که با وجود المان های مثبت خود خیلی کم دیده شده و فروش بالایی نمی کنند. همان ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

هنگام معرفی Hyperburner هم این مسئله را گفته بودیم؛ همیشه بین هیاهوی بازی های معروف، بعضا عناوینی میبینیم که با وجود المان های مثبت خود خیلی کم دیده شده و فروش بالایی نمی کنند. همان الماس های گمشده ای که معمولا خلاقیت را می توانید لا به لای ثانیه به ثانیه های آن ها بیابید. برای آخرین مطلب عناوین اسمارت فون های مرتبط با سال 2016، تصمیم گرفتیم روی همین اپلیکیشن ها دست گذاشته و بازی هایی را معرفی نماییم که نسبت به کیفیت شان، دارندگان اسمارت فون ها چندان از آن ها استقبال نکردند. بیش از این مقدمه را طولانی نمی کنیم. این شما و این الماس های گمشده ای که طی 12 ماه گذشته عرضه شدند.

Hyperburner

hyperburner-mobile

«سرعت» همیشه از المان هایی هست که می تواند به یک اپلیکیشن، رنگ و بوی جذابیت ببخشد. اپلیکیشن های Mr Jump ،Chameleon Run یا همین Hyperburner را ببینید؛ تمام آن ها به واسطه ریتم بالای گیم پلی بازیکن ها را سرگرم می کردند. نمی گوییم تنها «سرعت» روی موفقیت این گونه عناوین نقش داشته است اما بقیه قسمت ها با این ویژگی ذات کلیشه ای خود را پنهان نمودند. Hyperburner را هم انتخاب نمودیم چون با ترکیب استثنایی سرعت بالای گیم پلی و طراحی متناسب مرحله ها با آن، حتی نمی توانستید پلک بزنید.

Hyperburner

Hyperburner

سازنده: Patrick Cook قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 95 / 44.5 مگابایت زبان:

Spingun

از دیدگاه کیفیت حرف نمی زنیم و مطمئنا تمام بازی های لیست لیاقت داشتن لقب «بهترین» را دارند ولی محبوب ترین عنوان لیست برای ما همین Spingun است. با نهایت سادگی، طعم سختی را بچشید؛ شاید شالوده ساخته Andrew Armstrong را بتوانیم به این جمله خلاصه نماییم. آن هم به واسطه مکانیزم های جالب حرکت فضاپیما که به اعتقاد ما، جذابیت واقعی Spingun را روی دوشش می کشید. Spingun ادای دینی به شاهکارهای قدیمی سبک تیراندازی است که توسعه دهنده با تغییرات مناسب توانسته ساخته اش را بروزرسانی نماید.

Spingun

Spingun

سازنده: Andrew Armstrong قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 30.4 / 20.6 مگابایت زبان:

Rule with a Iron Fish

iron-fish-icon-w600

واقعا خیلی سخت است که Rule with a Iron Fish را انجام دهید و عاشقش نشوید. عنوانی که می توانیم آن را به نوعی Harvest Moon Fishing اسمارت فون ها بنامیم. دقیقه های ابتدایی که با مکانیزم های گیم پلی Rule with a Iron Fish آشنا می شوید، احتمالا به یاد عنوان فراموش نشدنی Harvest Moon بیافتید و واقعا هم همین گونه است. اما مسئله اینجاست که توسعه دهنده با توجه به نیازهای مخاطبین اسمارت فون ها عنوانش را ساخته و پیچیدگی های همیشگی را نمی بینیم؛ به ماهیگیری رفته، با بقیه صحبت کنید و اجسام مختلف بخرید.

Rule with an Iron Fish

Rule with an Iron Fish

سازنده: Kestrel Games قیمت: 2.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 100 / 89.1 مگابایت زبان:

Replica

replica

یکی از بزرگترین بدشانسی های امسال مطمئنا Replica است. شاید ساخته Zero Rock Entertainment روی پی سی با استقبال نسبتا خوب مخاطبین مواجه شد و کاربرهای استیم به آن امتیازات بالایی دادند ولی با نزدیکی انتشارش به Sara is Missing [معرفی دیجیاتو] Replica متاسفانه نتوانست به جایگاه واقعی خود برای اسمارت فونها دست یابد. همانند SIM اینجا هم یک تلفن از شخص ناشناسی را می یابید و حالا باید به عنوان شخصیت داستان، به یک ماجراجویی تاریک با 12 پایان مختلف قدم بگذارید تا به حوادث تروریستی عجیبی پی ببرید.

Replica

Replica

سازنده: Zero Rock Entertainment قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 126 مگابایت زبان:

Chameleon Run

Chameleon Run

Chameleon Run را یکی از بهترین بازی های موبایل سال 2016 هم نامیدیم اما استفاده از لفظ «برترین» بدین معنی نیست که آن عنوان با استقبال خوب بازیکن ها مواجه شده است. سالانه عناوین گوناگونی را میبینیم که منتقدین با روی خوش آن ها را می پذیرند ولی به موفقیت هایی بزرگی از نگاه سودآوری دست پیدا نمی کنند. همانند Hyperburner و همانگونه که بخش مرتبطش گفتیم، اینجا هم سرعت نقش مهمی را روی جذابیت Chameleon Run ایفا کرده و توسعه دهنده با استفاده از آن توانسته از بطن یک ایده ساده عنوانی سرگرم کننده را بیرون بیاورد.

Chameleon Run

Chameleon Run

سازنده: Hyperbolic Magnetism قیمت: 2.00 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 93.2 / 26 مگابایت زبان:

Numbo Jumbo

Numbo Jumbo

این که پس از موفقیت های Threes اپلیکیشن های مشابه [همانند 2048] زیادی عرضه شدند، عجیب نبود. ولی قسمت بد ماجرا اینجاست که تقریبا تمام آن ها، نهایت یک کپی از Threes بودند و توسعه دهندگان دست به خلاقیت نمی زدند. 2016 را می توانیم سالی بنامیم که سرانجام علاقه مندان به Threes به آرزوی دیرینه خود رسیدند و عناوینی مشابه اما متفاوت را تجربه کردند. Numbo Jumbo از این بازی ها است که مکانیزم هایش پیرامون اعداد چرخیده و باید عددها را به سمت مجموعشان هدایت نمایید. بد نیست بدانید Numbo Jumbo را یک ایرانی ساخته است.

Numbo Jumbo

Numbo Jumbo

سازنده: کاوه دریابگی قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 27.7 / 13.4 مگابایت زبان:

Three Swipe

بالا گفتیم بازی های مشابه Threes؛ بنابراین Numbo Jumbo تنها نیست. Three Swipe دومین یا شاید آخرین عنوان خوب امسال است که از Threes الهام گرفت و توانست به موفقیت های جهانی دست یابد. Numbo Jumbo چگونگی افزایش عددها را از Threes ارث برده بود ولی با Three Swipe توسعه دهنده تصمیم گرفت تا برای حرکت مکعب ها این اپلیکیشن را الگویش نماید. شما اینجا باید حیوانات مشابه را پیش هم بگذارید و فراموش نکنید که با جا به جایی یک جسم، تمام اجسام آن ردیف حرکت خواهند نمود.

Three Swipes

Three Swipes

سازنده: Roboto Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 27 / 103 مگابایت زبان:

Snakebird

راستش را بخواهید پس از تجربه Snakebird، به این نتیجه رسیدیم که موفقیت های ساخته Noumenon Games می تواند جا پای اپلیکیشن های معروف Cut the Rope یا Where is My Water گذاشته و به محبوبیت آن ها برسد. این پیشبینی را کردیم چون Snakebird به واسطه طراحی خوب معماها و رنگ بندی شاد محیط توانسته بود طعم تلخی چالش های فراوان را شیرین نماید؛ چگونگی حرکت موجودات، چرخش و مسیری که انتخاب می کنید برای تمام مرحله ها متفاوت هستند و شما لحظه به لحظه یک تجربه نو خواهید داشت.

Snakebird

Snakebird

سازنده: Noumenon Games قیمت: رایگان دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 124 / 44 مگابایت زبان:
دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Alireza
    Alireza | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    2تا اسکرین شات هم بذارین ممنون میشیم

مطالب پیشنهادی