ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل بین 10 شرکت برتر 2016 از نظر تعداد پتنت حضور ندارد؛ سامسونگ در مقام دوم

در دنیای فناوری این شوخی مرسوم است که اپل چپ و راست پتنت همه چیز را ثبت می کند، آنقدر که حتی استیو جابز هم روی صحنه هنگام معرفی اولین آیفون این موضوع را دستمایه ...

سینا گلستانه
نوشته شده توسط سینا گلستانه | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۴۵

در دنیای فناوری این شوخی مرسوم است که اپل چپ و راست پتنت همه چیز را ثبت می کند، آنقدر که حتی استیو جابز هم روی صحنه هنگام معرفی اولین آیفون این موضوع را دستمایه ی خنده قرار داد (لحظه ای که درست ده سال پیش در همین روز اتفاق افتاده است).

اما نگاهی به آمارها نشان می دهد اپل در این زمینه نسبت به بسیاری از دیگر تولید کنندگان حوزه فناوری عقب افتاده و دیگر استمرار سابق را ندارد، از جمله گزارش IFI CLAIMS که نشان می دهد اپل سال گذشته از این نظر حتی در لیست 10 شرکت اول هم قرار نمی گیرد.

در لیست پتنت های ثبت شده در سال 2016 جایگاه اول با قطعیت به IBM تعلق دارد که 8088 پتنت را به نام خود ثبت کرده است، رقمی که از ثبت 22 پتنت جدید به طور متوسط در هر روز حکایت دارد.

patents-top-10

در رده ی سامسونگ سامسونگ حضور دارد که با اختلاف قابل توجهی، تعداد 5518 عدد پتنت در سال 2016 به نام خود ثبت کرده است، یعنی چیزی در حدود 15 پتنت در هر روز.

در رده های بعدی هم نام شرکت هایی مثل کنون، کوالکام، گوگل، اینتل، ال جی و مایکروسافت به چشم می خورد اما هرچه به انتهای لیست 10 شرکت برتر نزدیک می شویم اختلاف تعداد پتنت ها کمتر می شود.

همانطور که مشاهده می کنید نام اپل از این لیست خارج شده و دیگر حضور ندارد. البته باید توجه داشت که حوزه ی فعالیت اپل در مقابل شرکت هایی مثل IBM به مراتب محدود تر است و تعجبی ندارد که این شرکت پتنت های کمتری هم به ثبت برساند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (20 مورد)
  • sorush33
    sorush33 | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    رقم آی بی ام حیرت انگیزه

  • soheil abbasi
    soheil abbasi | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    منم شبا که میخوام برم بخوابم ، زیاد رو کاغذ نقاشی میکشم . پتنت ثبت کردن سامسونگ هم همینجوریه .

    مدیراش شبا که میخوان برن بخوابن ، یه نقاشی میکشنن و به خودشون میگن :

    ایول یه آشغال دیگه رو نقاشی کردم ، فردا میدم ثبتش کنن . عمرا هم بتونیم اینو تولید کنیم .

  • محمد
    محمد | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    یه لیست رسمی از کل پتنت سامسونگ نشون من بده که فقط برای لباسشویی باشه و برای گوشی چیزی نگفته بشه لطفا از روی تعصب نظر نده

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی