ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

به زودی برخوردی میان ستارگان مجاور به زمین رخ می دهد

اخترشناسان با بهره گیری از تلسکوپ کیهان شناسی هابل به شواهدی دست یافته اند که از حرکت پرسرعت مجموعه ای از ستاره های دنباله دار انتحاری موسوم به kamikaze به سمت یک ستاره جوان با نام رمز HD ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۰ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۰۰

اخترشناسان با بهره گیری از تلسکوپ کیهان شناسی هابل به شواهدی دست یافته اند که از حرکت پرسرعت مجموعه ای از ستاره های دنباله دار انتحاری موسوم به kamikaze به سمت یک ستاره جوان با نام رمز HD 172555 با فاصله 95 سال نوری از کره زمین حکایت دارد.

در حالی که صرفاً خود این ستاره های دنباله دار رویت نشده اند، هابل فضایی از گاز کربن و سیلیکونی را مشاهده کرده که در حاشیه خرده قرص ستاره مورد بحث در حال حرکت است. گفته می شود این گازهای درخشان احتمالاً به خاطر ورود اجرامی به حلقه قرص مانند ستاره هدف و از هم پاشیده شدنشان در این ناحیه ایجاد شده باشند.

از آنجایی که برخی از تحقیقات نشان داده میلیاردها سال قبل برخورد اجسام آسمانی به کره زمین عامل پدید آمدن آب روی سطح سیاره مان بوده است، ستاره های دنباله دار می توانند دیدگاه واضح تری در مورد چگونگی شکل گیری منظومه شمسی بیان کنند.

ستاره 23 میلیون ساله مورد بحث احتمالاً در میانه روند پدید آوردن سیاره ای خاکی، حتی با امکان زندگی مشابه با کره زمین است. به علاوه حرکت این ستاره احتمالاً به نحوی نشان از حضور جاذبه ای قدرتمند در سطح مقصد دارد.

بنابر گفته اخترشناسان، ستاره HD 172555 به اندازه کافی نزدیک و در معرض دید هست که بتوان بعد از رخداد فوق تحقیقات و بررسی های بیشتری روی آن انجام داد.

گفتنی است فضاپیمای SOHO در دوران چهارساله فعالیت خود توانست 102 ستاره دنباله دار را شناسایی نماید که از این میان اغلب شان از نوع انتحاری بودند؛ بدان معنا که با ورود به جو خورشید به بخار تبدیل می شدند. این ستاره ها را نیز محققی آلمانی به نام Heinrich Kreutz کشف کرد و طبق اظهار نظر وی تمامی آنها منشاء یکسانی دارند، یعنی همگی از یک جهت مشخص در میان ستاره ها حرکت می کنند و به همین خاطر آنها را kamikaze نامیدند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • مهدی
    مهدی | ۲۰ دی ۱۳۹۵

    انتحاری???

مطالب پیشنهادی