ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

شوک مایکروسافت به دارندگان اکس باکس وان؛ ساخت Scalebound متوقف شد

پس از توقف پروژه های گوناگون اکس باکس وان توسط مایکروسافت، تقریبا به این نتیجه رسیده ایم که آمریکایی ها سیاست سونی نسل هفتم را پیش گرفته اند. چون همانگونه که احتمالا می دانید، بعضی ...

محمد کریمی
نوشته شده توسط محمد کریمی | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۰:۴۵

پس از توقف پروژه های گوناگون اکس باکس وان توسط مایکروسافت، تقریبا به این نتیجه رسیده ایم که آمریکایی ها سیاست سونی نسل هفتم را پیش گرفته اند. چون همانگونه که احتمالا می دانید، بعضی از بازی های معروف پلی استیشن 3 هیچگاه به مرحله عرضه نرسیدند و دقیقا همین مسئله را داریم با اکس باکس وان می بینیم.

بعد از توقف ساخت Fable Legend و روند نامشخص توسعه Phantum Dust، حالا نوبت به Scalebound رسیده است تا کنسل کردنش طرفداران را شوکه کند. ساعات پیش بود که وب سایت کوتاکو با استناد به منابع داخلی، از به بن بست رسیدن پروسه تولید Scalebound و امکان کنسل شدنش گفت.

چندین دقیقه نگذشت که بقیه سایت های معروف هم پشت بند گزارش کوتاکو، به پوشش این شایعات عجیب پرداختند و از آن صحبت کردند. همین هیاهوی به راه افتاده بین کاربرهای فضای مجازی کافی بود تا مایکروسافت طی یک بیانیه رسمی به تمام احتمالات پایان داده و توقف تولید Scalebound را تایید نماید:

پس از بررسی های محتاطانه، استودیوهای مایکروسافت به این نتیجه رسید که به توسعه Scalebound پایان دهد. ما به سختی تلاش می کنیم تا بازی های فوق العاده ای را برای امسال به انتشار برسانیم؛ Halo Wars 2 ،Crackdown 3 ،State of Decay 2 ،Sea of Thieves و بقیه تجربه های عالی که خواهید دید.

اکنون سوال اینجاست آیا با رفتن مایکروسافت، توسعه دهنده می تواند خودش با کمپانی دیگری مشارکت کرده و عنوانش را بسازد؟ جواب به این پرسش وابسته به داشتن IP است و همچنان معلوم نیست از بین طرفین، حقوق ساخت Scalebound را کدام یک دارند. خود آمریکایی ها هم پیرامون این قضیه حرف نزده اند.

البته با توجه به این که طی سال های گذشته مایکروسافت معمولا هنگام همکاری با توسعه دهندگان شخص ثالث نام تجاری بازی ها را به خود سازندگان می سپرد، ممکن است Scalebound از این دسته عناوین باشد. اما خب، مسئله کنونی این نیست که شاید سال های آتی ساخته Platinum Games به چرخه توسعه بازگردد.

مایکروسافت یکی از بزرگترین برگ برنده های سال 2017 را از استودیویی که با ساخت سری بایونتا توانایی هایش را به تماشا گذاشت، از دست داد. فقط امیدواریم تا مشکلی برای خود Platinum Games پیش نیاید. چون تیم اصلی آن ها به رهبری کامیا، خالق دویل می کرای، مسئولیت ساخت Scalebound را به عهده داشت.

حرف از کامیا شد، Shinobi602 که به عنوان یکی از معروف ترین اینسایدرهای صنعت بازی های ویدیویی او را می شناسند هم گفته که کارگردان Scalebound مدتی به واسطه سلامت روانی اش از پروسه ساخت دور بود. بد نیست بدانید تیم دوم استودیوی Platinum Games روی بازی دیگری با نام Nier: Automata فعالیت می کند.

این عنوان که اتفاقا با بازخوردهای خوبی مواجه شده برای پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی عرضه می شود. امیدواریم با شفاف سازی های آینده، اطلاعات بیشتری از علت توقف تولید Scalebound به دست بیاوریم و ببینیم برای چه مایکروسافت یکی از بزرگترین بازی هایش را کنسل نمود.

جالب اینجاست چند سال پیش هم سونی به توسعه یکی از عظیم ترین پروژه های خود که مسئولیت ساختش را استودیوی معروف سانتامونیکا، سازنده God of War، به عهده داشت پایان داد. نتیجه این تصمیم نه تنها به رفتن چندین کارمند کلیدی ختم شد، بلکه با توجه به شایعات تولید این عنوان نیمه تمام نزدیک 100 میلیون دلار هزینه رو دست ژاپنی ها گذاشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (6 مورد)
  • margbal
    margbal | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    پلی استیشن همیشه سر بوده سر هم خواهد بود... کی یادشه گاد آو وار روی پلی استیشن ۲؟

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی