ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

بروزرسانی جدید ویندوز 10 به همراه قابلیت پیش نمایش تب ها و حالت شب عرضه خواهد شد

روز گذشته در دیجیاتو خواندید که بنابر گفته مدیر برنامه ویندوز اینسایدر آپدیت جدیدی با عنوان 15002 برای کاربران حلقه سریع منتشر خواهد شد. اکنون چند ساعتی است که به روزرسانی مذکور عرضه شده و ...

حسام الدین جعفری
نوشته شده توسط حسام الدین جعفری | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۲:۳۰

روز گذشته در دیجیاتو خواندید که بنابر گفته مدیر برنامه ویندوز اینسایدر آپدیت جدیدی با عنوان 15002 برای کاربران حلقه سریع منتشر خواهد شد. اکنون چند ساعتی است که به روزرسانی مذکور عرضه شده و شاهد قابلیت های جدیدی در آن هستیم.

از جمله ویژگی های جدید می توان به افزوده شدن پیش نمایش به تب های مرورگر اج اشاره کرد. کاربر با قرار دادن نشانگر ماوس روی تب های باز شده قادر است بدون کلیک کردن، محتوای آنها را مشاهده کند. البته قابلیت مورد اشاره آن چنان نوآورانه نبوده و پیش از این در مرورگر اپرا نیز شاهد آن بودیم.

علاوه بر آن در آپدیت جدید مرورگر اج به صورت پیشفرض فایل های فلش غیر قابل اطمینان را به بلاک خواهد کرد و در صورت تمایل به اجرا می بایست روی آنها کلیک کنید.

از دیگر قابلیت های جدید ارائه شده به همراه بروزرسانی پیش نمایش 15002، گزینه ای برای فعال کردن «کاهش نور آبی» است. با استفاده از این گزینه، تصویر صفحه نمایش به سمت رنگ های گرم تغییر می یابد و رنگ آبی آن کاهش پیدا می کند که از لحاظ تئوری به خواب بهتر کاربر کمک خواهد کرد. این قابلیت به طور اتوماتیک و بر اساس ساعت محلی طلوع و غروب خورشید، خاموش و روشن خواهد شد.

startfolders3

ویژگی دیگری که در آپدیت جدید به چشم می خورد، امکان فولدربندی کاشی های منوی استارت است که پیش از این مشابه آن در ویندوز 10 موبایل مشاهده می شد و مسلماً برای کاربرانی که تعداد زیادی اپلیکیشن نصب کرده اند، بسیار مفید خواهد بود.

مایکروسافت در آخرین بروزرسانی منتشر شده از بهبود قابلیت به اشتراک گذاری بهره برده که به صورت یک پاپ-آپ، اپلیکیشن هایی که ممکن است مورد نظر شما باشند را به نمایش خواهد گذاشت. علاوه بر آن می بایست به معرفی تفصیلی تر کورتانا به کاربران جدید، پشتیبانی بهتر از صفحه نمایش های با رزلوشن بالا و قابلیت عکس برداری از صفحه نمایش که پیش از این تنها در اپلیکیشن OneNote قابل استفاده بود، اشاره کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Rivekan
    Rivekan | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    بهتره برای این مدل مقالات را از سایت های نزدیک به مایکروسافت مثل وین‌بتا یا سایت های مشابه ترجمه کنید که تغییرات را به شکل کامل توضیح دادند.

  • Alireza omid
    Alireza omid | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    خوبه
    توی هر بروز رسانی سالایانه ویژگی های جدید اضافه میشه و سرعتش هم بهتر میشه?

مطالب پیشنهادی