ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خاطره بازی «تونی فادل» با اپل؛ وقتی اولین نمونه آیفون گُم شد

آیفون تولد 10 سالگی اش را جشن می گیرد و به همین سبب اهالی کمپانی اپل یکی پس از دیگری به خاطره بازی و ستایش محصولاتشان می پردازند. بعد از گفته های تیم کوک و ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۵:۳۰

آیفون تولد 10 سالگی اش را جشن می گیرد و به همین سبب اهالی کمپانی اپل یکی پس از دیگری به خاطره بازی و ستایش محصولاتشان می پردازند.

بعد از گفته های تیم کوک و فیل شیلر، نوبت «تونی فادل»، یکی از اولین طراحان و خالقان پخش کننده موسیقی آیپاد این کمپانی رسیده است.

او که از اواخر سال 2008 از اپل جدا شد و از طرفی برخی او را پدرِ آیپاد می نامند، در نخستین گام های توسعه اولین آیفون نقش و حضور داشته و خاطرات جالبی را از آن دوران به یاد می آورد.

but-the-single-biggest-victory-for-apple--and-arguably-the-world-of-technology-as-a-whole--was-2007s-introduction-of-the-iphonethe-rest-is-as-they-say-history

استیو جابز حمل و نقل نخستین نمونه ای که از آیفون ساخته شده بود را به عهده فادل گذاشته:

اولین نمونه ساخته شده ی آیفون دست من بود، استیو جابز بارها تاکید کرده بود این محصول یک راز حیاتی است و هر کسی آن را فاش کند بلافاصله از شرکت اخراج می شود.

به فرودگاه رفته بودم و بعد از دقایقی متوجه شدم موبایل از جیبم افتاده؛ به شدت ترسیده بودم و عرق می کردم، تک تک نقاطی که حضور داشتم را گشتم و حتی از بقیه اعضای تیم خواستم دنبال نمونه مورد نظرم بگردند.

در حالی که آنها حتی نمی دانستند دقیقاً باید چه چیزی را جستجو نمایند، بعد از حدود 2 ساعت اولین نمونه آیفون را بین صندلی ها یافتیم.

original-apple-iphone-in-a-sealed-box-goes-for-big-bucks-at-ebay-4

در همین حین فادل می گوید قبل از ماجراهای آیفون، استیو در فکر توسعه کامپیوتری با صفحه نمایش لمسی بود. او نمونه اولیه آن را طراحی کرده بود و فقط به اطرافیانش نشان داده بود.

تیم سازنده مکِ لمسی در خفا فعالیت می کردند. الگوی اولیه طراحی شده تقریباً اندازه یک میز کوچک بود، اما استیو به من گفت می خواهم این سیستم را در قالب یک آیپاد جای دهم.

هزاران نفر مشغول توسعه محصول مورد نظر استیو شدند و دستاورد نهایی به گونه ای طراحی شد که کمتر کسی فکرش را می کرد اصلاً امکان پذیر باشد.

اولین آیفون بلافاصله رونمایی شد و از آن زمان تنها 6 ماه فرصت داشتیم تا تولید عمده را به نحوی پیش ببریم که به تعداد کافی آماده عرضه باشد. یقیناً از پس ماجرا بر آمدیم، اما روندی بی نهایت سخت و دشوار بود.

GigaOM Roadmap event at the SFJAZZ Center in San Francisco, CA on Tuesday, November 18, 2014. (© Photo by Jakub Mosur).

به علاوه فادل می گوید دوره ای مبحث توسعه یک قلم استایلوس برای آیفون مطرح شده بود، اما استیو جابز به طور کامل با این مسئله مخالف بود.

با این وجود من به برخی از اعضای تیمم گفتم باید یک قلم استایلوس برای آیفون بسازیم و این کار را هم کردیم؛ البته بدون دانش استیو و مخفیانه. یقیناً اگر او می فهمید سرم را می برید!

گفتنی است در حالی دهمین سال حضور آیفون در صنعت موبایل های همراه سپری می شود که اغلب کارشناسان سال 2017 را بازه زمانی مهم و حیاتی برای کمپانی اپل و آیفون می دانند؛ مردم از طراحی یکنواخت این موبایل و پیشرفت نه چندان ستودنی اش در سال های اخیر گله مند هستند و انتظارات از مدل بعدی بسیار بالا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی