ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیل شیلر: آیفون شگفتی صنعت تکنولوژی جهان و دستاوردی یگانه است

به مناسبت تولد 10 سالگی عرضه موبایل آیفون، «فیل شیلر» نایب رئیس بازاریابی کمپانی اپل طی گفتگویی مفصل در مورد گذشته، حال و آینده تلفن های هوشمند سخن گفته است. در درجه اول انحصار طلبی ...

حسین آدینه
نوشته شده توسط حسین آدینه | ۲۱ دی ۱۳۹۵ | ۱۳:۱۵

به مناسبت تولد 10 سالگی عرضه موبایل آیفون، «فیل شیلر» نایب رئیس بازاریابی کمپانی اپل طی گفتگویی مفصل در مورد گذشته، حال و آینده تلفن های هوشمند سخن گفته است.

در درجه اول انحصار طلبی و عدم پشتیبانی از اپلیکیشن های شخص ثالث در نخستین آیفون مطرح شده و شیلر با اشاره به رویکردهای خاص استیو جابز فقید از سیاست های اپل دفاع می کند.

به محض ورود به مبحث دخیل کردن برنامه های شخص ثالث، استیو جابز وارد ماجرا شد و گفت نمی خواهم در موردش صحبت کنیم. شاید در آینده این رویکرد را تغییر دادیم، شاید هم ندادیم؛ ولی فعلاً خبری از آن نیست و با اپلیکیشن های اختصاصی مان هر نیازی را برطرف خواهیم ساخت.

Phil-Schiller

حدود یک سال بعد از این ماجرا اپ استور رسماً فعالیتش را آغاز کرد و شیلر ضمن اشاره به نکات مفید و کاربردی این فروشگاه اینترنتی، به ستایش آیفون پرداخته است.

می دانیم که آیفون به نوعی شگفتی صنعت تکنولوژی جهان است و وقتی نخستین مدل آن روانه بازار شد، همه مردم را عاشق خود کرد. آیفون ایده ی تلفن هوشمند را به حقیقت تبدیل کرد؛ یک کامپیوتر واقعی در جیب شما.

یکی از معمول انتقاداتی که به موبایل های آیفون نسبت داده می شود، پیشرفت نه چندان زیاد و عدم ارائه نوآوری و خلاقیت در سال های اخیر است؛ نکته ای که همه آن را به خاطر مدیریت نه چندان قوی تیم کوک بعد از دوران استیو جابز می دانند.

به نظر من نسخه های بعدی آیفون هر کدام به اندازه همان مدل اول انقلابی و تاثیرگذار بوده اند. به اعتقاد من توقع مردم از محصولات زیاد شده، اگر نگاهی به اولین آیفون تا آیفون 4 و 5 و مدل های امسال بیاندازید، متوجه خواهید شد که چه پیشرفت شگفت انگیزی را پشت سر گذاشته ایم.

original-iphone-w600

شیلر عرق زیادی به محصول کمپانی مورد علاقه اش دارد و با هر سوال چالش برانگیزی، شروع به تعریف و تمجید از آیفون و رویکردهای اپل می کند.

به نظر من کیفیت آیفون یگانه است؛ راحتی کارکرد با آن رقیب ندارد؛ ترکیب سخت افزار و نرم افزارش بی بدیل است و هیچ موبایل دیگری یارای رقابت با آن را ندارد. درست است، ما ارزان ترین یا بیشترین نیستیم، اما بدون شک بهترین هستیم.

طی روزهای اخیر بزرگترین رویداد تکنولوژیک جهان یعنی نمایشگاه CES را از پیش رو گذراندیم؛ محلی که می توان اپل را بازنده اصلی ماجرا دانست و از طرفی کارشناسان معتقدند نمایشگاه امسال در اختیار تمام و کمال دستیار صوتی اکوی آمازون قرار گرفت.

iphone-full-lineup-w600

کمپانی اپل سال 2011 همزمان با ارائه آیفون 4s از دستیار صوتی هوشمند Siri پرده برداشت؛ به همین سبب شیلر به دفاع از اپل پرداخته و با بهانه های مختلف سعی دارد خود را ورای موفقیت سایر کمپانی ها بداند.

خیلی خوشحالم که سال ها پیش Siri را ساختیم. شخصاً معتقدم این دستیار صوتی هوشمند همچنان بهترین نمونه بازار است و نکته اصلی جایی است که می توانیم آن را همیشه و همه جا در آیفون خود همراه داشته باشیم.

اینکه بتوان با دستیار صوتی در هر جایی صحبت کرد بهتر از آن است که مجبور باشید به یخچال یا دیوار آشپزخانه تان نگاه کنید. به علاوه به نظر من مردم ارزش و اهمیت حضور یک نمایشگر برای دستیار هوشمند را فراموش کرده اند.

گفتنی است تیم کوک طی سخنرانی اخیرش اذعان کرد «بهترین محصول» به زودی از راه می رسد و شیلر نیز به دنبال همین ماجرا گفته «تازه همه چیز در حال آغاز شدن است». حال باید دید برنامه اپل برای سال 2017 که گفته می شود یکی از حیاتی ترین بازه های زمانی برای آیفون خواهد بود چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (19 مورد)
  • زال
    زال | ۲۲ دی ۱۳۹۵

    من نظراتشو تا حدی قبول دارم ولی فیل شیلر با این که مدیر بازاریابی اپله، توی این مصاحبه مث یه آدم کم تجربه عمل کرده و بیش از حد روی نفهمیدن مردم مانور داده.

  • majid310
    majid310 | ۲۱ دی ۱۳۹۵

    باشه ????

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی