ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ویجیاتو - بازی

ایلان ماسک از علاقه اش به اوورواچ و بازی های غنی از نظر داستانی می گوید

ایلان ماسک تنها یک نابغه ثروتمند نیست که کمپانی های اسپیس اکس و تسلا موتورز را بنا کرده باشد، او همچنین دانشی نسبی درباره بازی های ویدیویی داشته و از تجربه آنها لذت می برد. ...

شایان ضیایی
نوشته شده توسط شایان ضیایی | ۲۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۴:۱۵

ایلان ماسک تنها یک نابغه ثروتمند نیست که کمپانی های اسپیس اکس و تسلا موتورز را بنا کرده باشد، او همچنین دانشی نسبی درباره بازی های ویدیویی داشته و از تجربه آنها لذت می برد. شاید این نخستین ویژگی ای نباشد که درباره ماسک به آن پی می برید، اما کافی است به پای صحبت با وی درباره بازی های ویدیویی بنشینید تا هیجان را در چشمانش مشاهده کنید.

اخیراً از بنیان گذار تسلا موتورز در پایان مصاحبه ای خواسته شد تا اگر بازی ویدیویی خاصی مد نظر دارد، آن را به بینندگان پیشنهاد دهد؛ و تنها عنوانی که به سرعت به ذهن ماسک خطور کرد، شاهکار جدید کمپانی بلیزارد و بهترین بازی سال 2016، اوورواچ بود. وی ضمن تمجید فراوان از اوورواچ می گوید که کودکانش هم علاقه مضاعفی به بازی Hearthstone دارند.

پس از این سخنان، مصاحبه به پایان رسید، اما دوربین کماکان به فیلمبرداری ادامه می دهد و می توانیم ماسک را در حال صحبت با دست اندرکاران مشاهده کنیم. یکی از فیلمبرداران از علاقه خود به The Last of Us می گوید و همین موضوع به صحبتی کوتاه درباره اهمیت داستان سرایی در بازی های ویدیویی منجر می شود؛ امری که حکایت از تمایل ماسک به بازی های غنی از منظر داستانی و نیز دانش او در این زمینه حکایت دارد.

«به نظرم [روایت داستان در بازی ها] مورد سهل انگاری قرار می گیرد. این نقدی است که درباره آخرین نسخه Deus Ex شنیده ام، که داستان در آن بسیار پیش پا افتاده است، اما در Deus Ex قبلی و نخسه ابتدایی Deux Ex، روایت داستان بی نظیر بود.» ماسک ادامه می دهد: «در برخی از بازی های قدیمی، گرافیک و صداگذاری افتضاح بود، بنابراین آنها باید به روایت داستان اتکا می کردند.»

در نهایت گفتنی است که ایلان ماسک، چندی پیش طی سخنان جالبی اعلام کرد که باور دارد انسان ها نوعی تمدن در یک بازی ویدیویی هستند. وی توضیح می دهد که احتمالاً من، شما، حتی ایلان ماسک یا هرکس و هرچیز دیگری، احتمالاً تنها در یک بازی ویدیویی یا شبیه ساز هستیم که تمدنی دیگر برای سرگرمی خود آن را ساخته است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۲۲ دی ۱۳۹۵

    اعلام کرد که باور دارد انسان ها نوعی تمدن در یک بازی ویدیویی هستند.... پس به نظرتون یک بازی هستش.
    برای همین هم حکومت های شما مثل آب خوردن مردم بقیه کشور ها رو سلاخی می کنند. یمن و افغانستان و عراق و سوریه و... ان شاالله زود تر گیم اور بشید شرتون از این شبیه سازی کم بشه

مطالب پیشنهادی