ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نرم افزار و اپلیکیشن

جعبه ابزار: معرفی هفت اپلیکیشن برتر کیبورد با پشتیبانی از تایپ فارسی

«برترین» اپلیکیشن کیبورد در پلتفرم موبایل کدام است؟ حقیقتا این سوالی نیست که بشود با قطع و یقین به آن پاسخ داد، چرا که تصور می کنیم سلیقه افراد در انتخاب «برترین» کیبورد فرسنگ ها با هم ...

امین بیگ‌زاده
نوشته شده توسط امین بیگ‌زاده | ۲۲ دی ۱۳۹۵ | ۱۹:۰۰

«برترین» اپلیکیشن کیبورد در پلتفرم موبایل کدام است؟ حقیقتا این سوالی نیست که بشود با قطع و یقین به آن پاسخ داد، چرا که تصور می کنیم سلیقه افراد در انتخاب «برترین» کیبورد فرسنگ ها با هم فاصله داشته باشد.

واضح تر بگوییم، واقعیت این است که اپلیکیشن های کیبورد پرطرفدار این روزها از منظر قابلیت ها خیلی به هم نزدیک شده اند و هر کدام عملکرد خوبی از خود به نمایش می گذارند. بنابراین در انتخاب یک کیبورد، اکثر افراد خصوصیاتی مثل امکانات شخصی سازی و ظاهر آن را ملاک قرار داده و به عبارت بهتر سلیقه ای عمل می کنند.

در هر صورت چه این انتخاب سلیقه ای باشد و چه بر اساس خصوصیات فنی، اپلیکیشن های کیبوردی هستند که نسبت به سایر رقبا محبوبیت بیشتری در میان کاربران یافته اند. در جعبه ابزار این هفته به 7 مورد از آن ها پرداخته ایم.

Gboard

gboard-iphone-644x373-w600

با کیبورد جدیدی مواجه نیستید؛ Gboard همان Google Keyboard آشنای قدیمی است که شاید در دوران اندروید 2.2 و 2.3 کیبورد پیش فرض خیلی هایمان بود. چندی پیش خبر رسید که آمار دانلود این کیبورد در گوگل پلی از مرز 500 میلیون عبور کرده، بنابراین شاید بتوانیم آن را پرطرفدارترین اپلیکیشن کیبورد دنیا هم بدانیم.

گوگل برای هر چه گسترده شدن دایره طرفداران جی بورد چندی پیش آن را برای آی دیوایس ها هم منتشر کرد که اتفاقا با استقبال خوبی هم مواجه شد. جمعی از کاربران iOS اعتراف کرده اند که حالا با جی بورد خیلی راحت تر از کیبورد پیش فرض سیستم عامل به اموجی ها دسترسی می یابند و همین عامل سبب شده که آن را به عنوان کیبورد اصلی خود برگزینند.

دسترسی سریع به جستجوگر قدرتمند گوگل (برای مسیریابی، عکس و ویدئو، آب و هوا و ...)، امکان جستجو در تصاویر GIF، تایپ به روش Glide یا سُر دادن انگشتان و در نهایت جستجوی سریع اموجی ها از مزایای خوب استفاده از جی بورد گوگل هستند.

Gboard - the Google Keyboard

Gboard - the Google Keyboard

سازنده: .Google, Inc قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 117 / 24.5 مگابایت زبان:

Swiftkey

capture-w600

کیبوردی هوشمند، شیک و اگر اغراق نکنیم «همه چیز تمام». سال گذشته مشکلات حریم خصوصی سویفت کی برای توسعه دهندگانش دردسرهای زیادی را آفرید، اما خوشبختانه آن ها زود دست به کار شدند و با ارائه آپدیت های امنیتی مشکل را با موفقیت برطرف کردند.

پس از این مشکل طبیعتا دیدگاه بسیاری از کاربران نسبت به این کیبورد منفی شده بود، و سویفت کی به راهکارهایی برای بدست آوردن محبوبیت سابقش احتیاج داشت. بنابراین ماه گذشته دانلود کلیه تم های کیبورد را برای کاربران iOS و اندروید رایگان کرد و قبل تر از آن پشتیبانی از شبکه های عصبی برای پیش بینی هوشمندانه تر کلمات را به کیبورد افزود.

تم های زیبا و رایگان، تایپ با سوایپ، سیستم بسیار دقیق پیش بینی کلمات و همگام سازی اصطلاحات شخصی در فضای ابری از خصوصیات برجسته این کیبورد کاربردی هستند.

SwiftKey Keyboard

SwiftKey Keyboard

سازنده: SwiftKey قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 85.5 / 34.1 مگابایت زبان:

Kika Keyboard

555-w600

یکی از محبوب ترین کیبوردهای اندروید و ابزاری برای کسانی که عاشق شخصی سازی هستند. فروشگاه تم Kika میزبان صدها تم رایگان و پولی است که می توانید پس زمینه کیبورد را به آن ها مزین کنید.

تنظیمات شخصی سازی کیکا فقط به تم محدود نمی شود بلکه می توانید حتی صدای تایپ دکمه ها را هم تغییر داده و به جای تق تق، نُت ملایمی از پیانو یا گیتار را بشنوید، انگار که با تایپ حروف مشغول نواختن یک قطعه موسیقی هستید.

کیبورد کیکا پشتیبانی خوبی از زبان فارسی و دیکشنری آن دارد، و با آن می توانید نیم فاصله را هم در نوشته های خود اعمال کنید. پشتیبانی از سوایپ، تایپ صوتی، تایپ تک انگشتی و Emoticon ها را هم باید جزو امکانات خوب این کیبورد اندرویدی قلمداد کنیم.

Kika Keyboard - Emoji, GIFs

Kika Keyboard - Emoji, GIFs

سازنده: Kika Keyboard Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 45.4 / 17.2 مگابایت زبان:

Xperia Keyboard

unnamed-w600

کیبورد گجت های اکسپریای سونی آنقدر تجربه خوبی از تایپ ارائه می کند که صاحبان موبایل هایی از برندهای دیگر را نیز شیفته خود کرده. دلایل موفقیت این کیبورد کم نیستند.

مورد اول حالات مختلف تایپ است. هر گجتی با هر ابعادی که داشته باشید، یک حالت تایپ مناسب برای آن را در کیبورد اکسپریا پیدا خواهید کرد. مثالش را در اسکرین شات بالا می بینید که برای تایپ در صفحه یک تبلت بزرگ، سونی کیبورد را به دو نیم تقسیم کرده تا تبلت را مثل یک کنسول بازی در دست بگیرید و با شست هایتان به راحتی تایپ کنید.

اما پشتیبانی خوب از زبان فارسی، پیش بینی قدرتمند کلمات، تغییر رنگ پس زمینه و ارتفاع کلیدها و تایپ با سوایپ هم از دیگر خصوصیات کیبورد اختصاصی سونی هستند. برای تجربه این کیبورد در گجت های غیر سونی می توانید به این آدرس اینترنتی مراجعه نمایید.

Xperia Keyboard

Xperia Keyboard

سازنده: Sony Mobile Communications قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 14.3 مگابایت زبان:

Seeboard

6-w600

با گذشت این همه مدت از صدور مجوز نصب کیبورد شخص ثالث برای iOS هنوز هم توسعه دهندگان ایرانی نتوانسته اند کیبوردی قابل رقابت با نمونه های اندرویدی برای این پلتفرم بسازند.

از میان معدود کیبوردهای ساخته شده شاید سی بورد عملکرد بهتری از خود به نمایش گذاشته باشد. این کیبورد 2 دلاری ( یا به عبارت دیگر هشت هزار تومانی) شبیه ترین کیبورد فارسی به کیبورد پیش فرض iOS محسوب شده که امکانات خوبی به کاربرانش ارائه می کند.

سی بورد خیلی سریع تر از کیبوردهای ایرانی دیگر در فیلد نوشتن ظاهر می شود، از نیم فاصله و اعراب گذاری پشتیبانی کرده و ضمنا برای آیپد امکان دو تکه کردن کیبورد برای تایپ راحت تر را نیز فراهم کرده است.

البته سلایق در iOS متفاوت هستند و برخی فارس تپ را کیبورد بهتری از سی بورد می دانند.

Seeboard: Persian Keyboard

Seeboard: Persian Keyboard

سازنده: شاهین کاتبی قیمت: 1.99 دلار دسته بندی:
سیستم عامل: iOS حجم: 6.3 مگابایت زبان:

Touchpal 2017

unnamed-1-w600

تاچ پل نخستین شرکتی بود که اپلیکیشن کیبوردش را برای سال 2017 آپدیت نمود. البته این به روز رسانی خیلی هم بزرگ نبود و به جز قابلیت افزودن متن به تصاویر GIF فقط از لحاظ مصرف باتری و پرفورمنس کمی بهینه سازی شد.

با این حال تیم تاچ پل هرگز دست از به روز رسانی کیبورد خود نمی کشد و آپدیت های مستمری را برای آن ارائه می کند. درست مثل کیبورد کیکا، تاچ پل هم از نظر امکانات شخصی سازی بسیار غنی بوده و به جز انتخاب تم امکانی فراهم کرده تا تصاویر گالری را به عنوان پس زمینه کیبورد استفاده کنید.

پشتیبانی خوب از دیکشنری فارسی، پیش بینی کلمات، ذخیره نوشته ها در کلیپ بورد حرفه ای و تایپ با سوایپ دلایل قدرتمندی هستند که کاربران را به استفاده از این کیبورد مشتاق کرده اند.

TouchPal 2017

TouchPal 2017

سازنده: TouchPal Emoji Keyboard Team قیمت: رایگان (با پرداخت درون برنامه ای) دسته بندی:
سیستم عامل: اندروید حجم: 30.5 مگابایت زبان:

Go Keyboard

788-w600

Go Keyboard یکی از قدیمی ترین کیبوردهای اندرویدی است که طی چندین سال حضور در این پلتفرم هیچ گاه به روزرسانی هایش متوقف نشده اند. دلیل اصلی (و شاید تنها دلیل) مراجعه شما به Go Keyboard مسلما باید امکانات شخصی سازی بی نظیرش باشند.

بیش از 10 هزار تم، امکان تنظیم عکس های گالری به عنوان پیش زمینه، اموجی های اختصاصی و فونت های فانتزی قابلیت های شخصی سازی Go Keyboard هستند. البته از لحاظ فنی نسبت به کیبوردهای دیگر امکانات کمتری در آن می بینید.

یکی از خصوصیات خوب Go Keyboard هم حالت Pad Mode است که چینش حروف را برای استفاده در تبلت یا تایپ افقی بهینه سازی می کند. ضمنا کیبورد فارسی آن برای iOS هم می تواند جایگزین خوبی نسبت به کیبورد پیش فرض سیستم عامل محسوب شود.

GO Keyboard

GO Keyboard

سازنده: GO Dev Team قیمت: 0 دسته بندی:
سیستم عامل: iOS و اندروید حجم: 94.6 / 18.9 مگابایت زبان:

مطمئنا سلایق در انتخاب کیبورد با هم متفاوت هستند، برای همین از شما دعوت می کنیم که کیبوردهای مورد استفاده تان را با ما به اشتراک گذاشته و از دلایل انتخاب خود برایمان بگویید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (18 مورد)
  • {ASUS} Lt.Vonarian
    {ASUS} Lt.Vonarian | ۱ اسفند ۱۳۹۶

    ZenUI keyboard هم خوبه

  • Hesam77
    Hesam77 | ۵ بهمن ۱۳۹۵

    فقط سوئیفت کی

  • yoosef
    yoosef | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    gboard و سویفت کی و کیبورد سامسونگ بهترینند

  • modernamir
    modernamir | ۲۳ دی ۱۳۹۵

    فکر می کنم یکی از قدرتمندترین ها یعنی Swype رو فراموش کردید که میشه گفت بهترین قابلیت کشیدن دست برای تایپ کردن برای اونه به خصوص برای فارسی که فکر می کنم تنها کیبوردی باشه که با سوایپ میشه حتی حروفی که روی کیبورد اصلی نیستند (مثل ژ) رو هم تایپ کرد. از نظر امکانات هم به مراتب بهتر از خیلی از موارد این لیست هستش.

    • Behnam
      Behnam | ۲۳ اسفند ۱۳۹۵

      دقیقا

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی